مسئله حجاب و پایبندی به آن در خانواده‌ها به‌عنوان یک ارزش اخلاقی و اجتماعی نهادینه شده است

حجت‌الاسلام مهدوی با بیان اینکه حجاب و عفاف بال‌هایی هستند که خداوند سبحان برای فرشتگان اهل زمین گسترانیده است گفت: مسئله حجاب و پایبندی بانوان به آن در خانواده‌ها به‌عنوان یک ارزش اخلاقی و اجتماعی نهادینه شده است.

«حجت‌الاسلام سید ولی‌الله مهدوی» در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، با اشاره به اینکه توطئه کشف حجاب و پدیده بی‌حجابی یکی از توطئه‌هایی بود که در تاریخ معاصر در دوران رژیم پهلوی اول رقم خورد اظهار کرد: بعد از روی کار آمدن رضاخان با طرح کودتای سوم اسفند و با حمایت و هدایت انگلیسی‌ها، تلاش گسترده‌ای در جهت اسلام‌زدایی و جایگزین کردن ارزش‌های غرب در جامعه انجام شد که پدیده کشف حجاب یکی از مهمترین نمادهای این تلاش‌های اسلام‌زدایی بود.

 

امام جمعه موقت اندیمشک بی‌بهره ماندن عموم جامعه از حجاب را هدف طرح شوم کودتای سوم اسفند دانست و افزود: آنها می‌خواستند با این طرح و با الگوگیری از کشورهای غربی در جهت دوری مردم از معارف و ارزش‌های دینی تلاش داشته باشند.

 

وی تصریح کرد: این پدیده تا حدودی اتفاق افتاد و رضا شاه نیز گام‌هایی را در جهت اسلام‌زدایی و حجاب‌زدایی برداشت و تلاش‌های مختلفی را در حوزه آموزش و دانشگاه انجام داد.

 

حجت‌الاسلام مهدوی عنوان کرد: تلاش عمده و بهانه اصلی رضا شاه این بود که می‌خواهیم به تمدن نزدیک شویم و حجاب و چادر دشمن پیشرفت و ترقی مردم است و هدایت‌ها و برنامه‌های انگلیس را در دستور کار خود قرار داد.

 

وی بیان کرد: موضوع کشف حجاب با مخالفت مردم روبه‌رو شد و مردم مشهد به رهبری روحانیت به اعتراض پرداختند؛ حادثه گوهرشاد اتفاق افتاد و تعداد زیادی از زوار و مردم معترض به شهادت رسیدند.

 

امام جمعه موقت اندیمشک حجاب را برای جامعه بانوان یک موضوع بسیار ارزشمند دانست و اضافه کرد: مسئله حجاب و پایبندی بانوان به آن که در خانواده‌ها به‌عنوان یک ارزش اخلاقی و اجتماعی نهادینه شده و باعث می‌شود آنها در رسیدن به مدارج عالی معنوی این مسیر را راحت طی کنند و مانع سقوط در پرتگاه‌های موجود می‌شود.

 

وی ابراز کرد: موضوع حجاب و عفاف به‌طور کلی به عنوان ۲ واژه در اصل معنا مشترک هستند و با توجه به اینکه حجاب و عفاف همان تقاوت بین ظاهر و باطن است، عفت تاثیر باطن بر ظاهر است و حجاب نیز به‌عنوان ظاهر بر باطن اثر دارد.

 

حجت‌الاسلام مهدوی اذعان داشت: رعایت حجاب در تقویت و پرورش روحیه باطنی و درونی تاثیر دارد و سبب افزایش عفاف و عفت درونی زنان در پوشش و مواجهه با نامحرم و رعایت ارزش‌های اخلاقی می‌شود.

 

وی با بیان اینکه حجاب و عفاف بال‌هایی هستند که خداوند سبحان برای فرشتگان اهل زمین گسترانیده است ادامه داد: پوشش دینی، نگهبانی برای بانوان محسوب می‌شود تا از نگاه‌های آلوده و آسیب‌های احتمالی در امان باشند.

 

امام جمعه موقت اندیمشک با اشاره به اینکه حجاب اسلامی و عفت دینی، تجلی زیبایی‌هایی باطنی و معنوی زن است مطرح کرد: حجاب زنان را از آفات و بیماری‌ها بیمه می‌کند و می‌تواند طراوت و جمال آنها را پایدار سازد.

 

وی خاطر نشان کرد: حجاب علاوه بر حفظ آرامش، سلامتی و زیبایی ظاهری را به دنبال دارد و همچون یک مانع از ورود تیرهای نگاه و سخنان بیهوده و مشکلاتی که به درون محیط امن زن وارد می‌شوند، جلوگیری می‌کند.

 

کد خبر 950042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha