رشد ۴۵ درصدی صادرات کالا در سه ماهه نخست سال جاری در بندر خرمشهر

اسعدی از رشد ۴۵ درصدی صادرات کالا در سه ماهه نخست سال جاری در بندر خرمشهر خبر داد و گفت: با توجه به شرایط شیوع کرونا خوشبختانه این بیماری در روند صادرات تاثیری نداشته و این افزایش حجم صادرات کالا در این بندر کم‌سابقه بوده است.

«نورالله اسعدی» ظهر امروز (جمعه 27 تیر) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، با بیان اینکه تمام امکانات، زیرساخت‌ها و تاسیسات در بندر خرمشهر برای انجام همه عملیات‌های بندری فراهم شده است اظهار کرد: با توجه به اقدامات انجام‌شده، در روزهای آینده نیز شاهد افزایش فعالیت‌های این بندر در زمینه صادرات کالاها خواهیم بود.

 

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر از رشد 45 درصدی صادرات کالا در سه ماه نخست سال جاری از بندر خرمشهر خبر داد و افزود: با توجه به شرایط کرونایی که دردنیا به ویژه کشور ما نیز حاکم شده که خوشبختانه این بیماری منحوس در روند صادرات تاثیری نداشته است .

 

وی تصریح کرد: روزانه 30 هزار تن محصول اعم از آهن‌آلات، کاشی و سرامیک، کاه و حبوبات از بندرخرمشهر به کشور‌های همسایه در حاشیه‌ خلیج‌فارس صادر می‌کنیم .

 

اسعدی افزایش حجم صادرات کالا در بندر خرمشهر را کم‌سابقه دانست و بیان کرد: سه پست اسکله واقع در تاسیسات دریایی بندر خرمشهر به اسکله‌های بیست‌گانه برای تخلیه و بارگیری کالا و تسهیل در روند صادرات افزوده شده که با انجام این کار در حال حاضر در تاسیسات دریایی خرمشهر مجموعا حدود 600 متر اسکله سنگین و 400 متر اسکله سبک وجود دارد.

 

وی تغییر شیوه بسته‌بندی و صادرات کالاها را تاثیرگذار خواند و اضافه کرد: انجام تغییر شیوه بسته‌بندی و صادرات در راستای کاهش حل اختلافات بین صاحبان کالا و صاحبان شناورها، کاهش هزینه‌های خروج از اسکله‌ها و در نهایت منجر به کاهش ریسک‌های ایمنی در اسکله‌های بندرخرمشهر شد.

 

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر یاد آور شد: بندرخرمشهر با برخورداری از 20 پست اسکله، 230 هکتار وسعت، تجهیزات پیشرفته، قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد تجاری اروند، بهره‌مندی از سیستم حمل و نقل چندوجهی و اتصال به کریدور بندرامام خمینی (ره) به عنوان سومین بندر آزاد کشور در حوزه خلیج‌فارس محسوب می‌شود و به دلیل موقعیت استراتژیک و نزدیکی به بازار پر مصرف کشور‌های عراق و کویت به عنوان مهم‌ترین بندر تجاری کشور در زمینه صادرات به کشور‌های واقع در این کریدوربه شمار می‌آید.

 

کد خبر 950060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha