رونق بخشیدن به مساجد از شاخصه های دولت اسلامی است 

حجت الاسلام رضا سعادت فر گفت: از شاخصه های دولت اسلامی رونق بخشیدن به مساجد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، ظهر امروز ۲۸ تیر حجت الاسلام «رضا سعادت فر» در خطبه های نماز جمعه جیرفت، گفت: یکی از شاخصه های دولت اسلامی رونق بخشیدن به مساجد است.

امام جمعه جیرفت با بیان این مطلب که مسجد سنگر است و نماز جماعت و جمعه پایگاه دینی می باشند، خاطرنشان کرد: برای حضور در مساجد و بهره مندی از نماز جماعت و جمعه استفاده از دستکش، ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و نکات بهداشتی لازم است و بهره بردن از نماز جماعت و جمعه نیازی ضروری است مگر کسانی که عذر شرعی دارند.

وی اظهار کرد: یکی از عوامل ایجاد دولت اسلامی عدالت ورزی است و از موانع تحقق دولت اسلامی ظلم است و در آیات ۱۸ و ۱۹ سوره هود آمده است؛ ظالمین کسانی هستند که در راه خدا مانع ایجاد می کنند.

حجت الاسلام سعادت فر بیان کرد: یکی دیگر از مصادیق ظلم و ایجاد مانع در مسیر حق، سرگرمی های ناسالم برای جوانان و نوجوان است نیروی جوان و نوجوان که آینده سازان این مملکت هستند و باید مشغول علم اندوزی، مطالعه و ورزش باشند متاسفانه سرگرم برخی بازی ها و فیلم های نامناسب می باشند.

خطیب جمعه جیرفت سومین مصداق ایجاد مانع در مسیر حق، شخصیت و الگوسازی منفی برای نوجوانان است و امروز برخی از بازیکن ها، بازیگران و خواننده های بی دین، الگوی جوانان و نوجوانان ما هستند.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از این مصادیق، مفاسد اقتصادی و رانت خواری است برخی که ادعای دینداری دارند و از امکانات بیت المال استفاده می کنند اما اعضای خانواده و بستگان خود را سر کار می برنند و موجب بدبینی مردم نسبت به نظام می شوند، فرهنگ دینی و انقلابی ما با ویژه خواری سازگار نیست.

حجت الاسلام سعادت فر ابراز کرد: بی حجابی نیز یکی از مصادیق ایجاد مانع در مسیر حق است، زیرا مانع از پیمودن مسیر رسیدن به خدا می شود، افراد بی حجاب علاوه بر ارتکاب گناه، حق الناس نیز بر گردن آنها می باشد، چادر کالای اقتصادی نیست بلکه یک کالای فرهنگی است.

امام جمعه جیرفت اضافه کرد: سنگ اندازی در مسیر ازدواج جوانان نیز یکی دیگر از مصادیق ایجاد مانع در مسر حق است، مهریه های سنگین، هزینه های گزاف و سخت‌گیری ها موجب شده تا سن ازدواج جوانان افزایش یابد.

وی با اشاره بر لزوم ترویج سبک زندگی اسلامی در جامعه، تاکید کرد: پدران بدانید که نوع رفتار شما با همسرتان را پسران الگو می گیرد و مادران نیز بدانید که نوع رفتار شما با همسرتان برای دختران الگو می شود، پس مراقب رفتارهای خود باشید.

حجت الاسلام سعادت فر با اشاره به دیدار تصویری رهبری با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، ابراز کرد: رهبری در این دیدار فرمودند؛ در جامعه مشکل اقتصادی وجود دارد و بنیه کشور نیز قوی است، این جمله حضرت آقا امیدبخش است و نظام به برکت خون شهدا قوی است و اگر نظام بخواهد قوی بماند باید از نیروهای انقلابی، شجاع و متخصص استفاده کند.

خطیب جمعه جیرفت به فشارهای اقتصادی و تحریم های آمریکا بر علیه ایران اشاره کرد و افزود: یکی از دلایل فشار اقتصادی، به زانو در آوردن ملت ایران در مقابل آمریکا استو دلیل دیگر آن قرارداد همکاری ۲۵ ساله ایران و چین است

وی یادآور شد: در بهمن ۱۳۹۴ رئیس جمهوری چین در سفر به ایران با رئیس جمهوری ایران مذاکراتی داشته که در نتیجه بیانیه‌ای منتشر شد که در بند ۶ آن بیانیه آمده است که کشورهای ایران و چین، باید همکاری های دوجانبه ۲۵ ساله را در دستور کار قرار دهند که رهبری نیز در دیدار رئیس جمهوری چین فرمودند؛ توافق روسای جمهوری ایران و چین برای روابط استراتژیک ۲۵ ساله کاملا درست و حکیمانه است.

حجت الاسلام سعادت فر اضافه کرد: متاسفانه بعد از سال ۱۳۹۴ اقدام خاصی انجام نشده است تا این که در بهمن ۱۳۹۷ لاریجانی بعنوان فرستاده‌ ویژه رهبری به چین رفتند تا پایه‌های این تفاهم را مستحکم کنند و پیش نویس نیز آماده شد.

امام جمعه جیرفت اظهار کرد: ثمره‌ این تفاهم، دور زدن و بی‌خاصیت کردن تحریم‌ها و بی‌آبرو کردن آمریکا و رژیم صهیونیستی است و در این مدت مشاهده می‌کنید که رسانه‌های غربی صهیونیستی دلسوز منافع ایران در مقابل تفاهم نامه با چین شدند.

وی بیان کرد: از ثمرات مصداقی این تفاهم نامه با چین، هندی‌ها چند سال قبل با ایران برای توسعه بندر چابهار تفاهم کرده بودند و در این مدت کاری نکردند و اکنون مشغول اجرای پروژه توسعه بندر چابهار شده‌اند و مصداق دیگر آن این است که کره‌ای‌ها قریب ۷ میلیارد دلار پول ایران را که آنجا بلوکه بوده را نمی‌دادند و اکنون به برگشت دادن پول موافقت کرده اند.

حجت الاسلام سعادت فر ادامه داد: امروز سالروز پذیرش قطعنامه ۵۹۸ از طرف ایران است و ۲۹ تیر سالروز پیامی است که حضرت امام راحل به عنوان اولین سالگرد شهادت شهدای بیت الله الحرام و قطعنامه ۵۹۸ دادند که پیشنهاد می‌کنم مومنین این فرمایشات امام راحل را بخوانند.

خطیب جمعه جیرفت ابراز کرد: امام راحل بعد از پذیرش قطعنامه فرمودند؛ امروز جنگ حق و باطل، جنگ فقر و غنا، جنگ استکبار و جنگ پابرهنه‌ها و مرفهین بی‌درد شروع شده است.

وی در خاتمه از زحمات شورای نگهبان به دلیل صیانت از نظام اسلامی تشکر کرد.

کد خبر 950070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha