شورای نگهبان مرزبان دین و اسلام به شمار می‌رود

آیت الله شاهچراغی شورای نگهبان را مرزبان دین و اسلام عنوان کردوگفت: این شورا اجازه ورود نفوذی ها را نمی‌دهد و قوانین مجلس شورای اسلامی را به منظور تابع شرع بودن، تایید می‌کنند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان، آیت الله «سید محمد شاهچراغی» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان با اشاره به روز شورای نگهبان به عنوان یک نهاد برجسته انقلابی  گفت: شورای نگهبان در طول عمر با برکت خود سد محکمی در برابر انحراف‌ها و نفوذها بوده است، در مقاطع مهم و سرنوشت ساز کشور، این شورا نقش تأیید کننده و قوام نظام اسلامی را بر عهده دارد و از این رو همیشه خاری در چشم مستکبران، منحرفان و بدخواهان است.

 

امام جمعه سمنان با تأکید بر اینکه شورای نگهبان خدمات زیادی به جمهوریت و اسلامیت نظام کرده است ادامه داد: شورای نگهبان  کارهایش را به درستی و با کمترین عیب و نقص انجام داده است، هرچند مورد هجمه‌های ناجوانمردانه بوده است.

 

به گفته وی، یکی از کارهای بزرگ شورای نگهبان این است که اجازه نمی‌دهد انقلاب اسلامی ایران به دست نااهلان بیفتد.   

 

آیت الله شاهچراغی با بیان اینکه شورای نگهبان با حراست و حفاظت از نظام و قوانین اسلامی، در خدمت ملت ایران است  اضافه کرد: با وجود فق‌ها و حقوقدانان عادل، متخصص و کارشناس در مسیر مردم‌سالاری و قانونمداری حرکت می‌کند.

 

حل مشکل معیشت و گرانی اولویت کاری مجلس یازدهم باشد

نماینده ولی فقیه دراستان سمنان تحریم‌های ظالمانه آمریکا و متحدانش علیه ایران را باعث به وجود آمدن تنگناهای اقتصادی در کشور عنوان کردوافزود: مجلس یازدهم ضمن دوری از حاشیه‌ها می‌بایست حل مشکل معیشت و گرانی را در اولویت کاری خود قرار دهد.

 

وی ضمن بیان اینکه مشکلات اقتصادی باعث دوری گزیدن جوانان از سنت حسنه ازدواج شده است، ابراز داشت: با توجه به اینکه در آستانه سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) می‌بایست شرایط لازم برای پیوند جوانان تسهیل شود که این مهم قدم راسخ دولت را نیز برای برداشتن موانع می‌طلبد.

 

آیت الله شاهچراغی با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری به نمایندگان مجلس یازدهم  اظهارداشت: نمایندگان این مجلس توصیه‌های رهبری را اجرا کنند و مجلس از حاشیه سازی به دور باشد.

 

دعا و توسل به ائمه برای رفع بیماری منحوس کرونا در جامعه فراموش نشود

امام جمعه سمنان  فراموش نشدن دعا و توسل به ائمه برای رفع بیماری منحوس کرونا در جامعه را مورد تأکید قراردادوافزود: قطعاً رفع بیماری کرونا، مشارکت جدی مردم را نیز می‌طلبد لذا از شهروندان انتظار می‌رود ماسک زدن را فراموش نکنند و همچنان به رعایت پروتکل‌های بهداشتی پایبند باشند.

 

وی با اشاره به کمک‌های مومنانه در ماه مبارک رمضان امسال تصریح کرد: شهروندان این اقدام ارزشمند را ادامه دهند و در عید قربان سبدهای کالا را به منظور کمک به اقشار آسیب دیده جامعه تهیه و توزیع کنند.

کد خبر 950082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha