حل مشکلات اشتغال، مسکن، گرانی و تورم افسارگسیخته انتظار مردم از مجلس

امام جمعه رفسنجان با اشاره به مشکلات اشتغال، مسکن، گرانی و تورم افسارگسیخته گفت: توقع رهبر انقلاب اسلامی و مردم از مجلس شورای اسلامی این است که در مسیر همکاری و تعامل با سایر قوا قرار گیرد و این مشکلات را حل کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان حجت الاسلام اصغر عسکری در خطبه های نماز جمعه این شهر همگان را به انجام واجبات و ترک محرمات دعوت کرد.

 

 

امام جمعه رفسنجان به 27 تیر ماه مصادف با 25 ذی القعده اشاره کرد و افزود: امروز به عنوان دحوالارض نامگذاری شده است روز تجلی رحمت الهی در گسترش زمین از زیر خانه کعبه؛ کعبه ابتدا گوی مذابی بود و با بارش باران همه کره زمین را آب فرا گرفت تا این کره سرد شود و آب ها در زمین فرو رفت اولین جایی که از زیر آب نمایان شد کعبه در 25 ذی القعده ( گسترش زمین ) بود.

 

 

وی با اشاره به اینکه این موضوع در قرآن هم آمده است بیان کرد: دحوالارض از روزهای با ارزشی است و مصادف با هجرت تاریخی امام رضا(ع) از مدینه به خراسان رضوی در سال 200 هجری است امروز زیارت امام رضا(ع) سفارش شده است که با قرائت آن بسیاری از برکات شامل حال انسان می شود.

 

 

عسکری به 26 تیر سالروز تأسیس نهاد شورای نگهبان در 1359 اشاره داشت و ادامه داد: نظارت شورای نگهبان باید استصوابی باشد، خیلی ها می خواستند شورای نگهبان را از داخل و خارج تضعیف کنند امّا به لطف خداوند و بصیرت و هوشیاری مردم تاکنون نتوانستند جایگاه آن را تضعیف کنند و محدوده اختیاراتش را کاهش دهند؛ شورای نگهبان  وظیفه مهم نظارت بر انتخابات و تأیید صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری، خبرگان رهبری، نمایندگان مجلس، تفسیر قانون اساسی و ... را دارد.

 

 

وی با اشاره به فرموده رهبری مبنی بر اینکه " حضور شورای نگهبان در قانون اساسی حضوری مبارک است " گفت: رهبری همچنین فرمودند " شورای نگهبان نماد ملت و دین و مایه اطمینان قلب مومنین است مردم وقتی مجموعه مرکب از فقها (اسلام شناسان ) و حقوقدانان را مشاهده می کنند امیدوار می شوند لذا نظارتِ اعضای شورای نگهبان در قوانین نباید نظارت استطلاعی باشد بلکه نظارت استصوابی باشد.

 

 

امام جمعه رفسنجان به 25 تیر روز بهزیستی و تأمین اجتماعی اشاره کرد و ادامه داد: 47 هزار و 500 خانوار در قالب 118 هزار نفر در رفسنجان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند و این نهاد امسال تا به حال 193 میلیارد تومان به مستمری بگیرانِ رفسنجانی پرداخت کرده است.

 

 

 

وی توسعه و گسترش صنعت بیمه را مورد تأکید قرار داد و افزود: مردم علاوه بر اینکه بیمه اجباری می شوند خانه ها، باغ ها و مزارع، دام ها، کارخانه ها و دیگر املاک خود را بیمه کنند تا در حوادثی همچون سیل، زلزله و ... دولت خسارت های وارد شده به این مناطق را از بیت المال پرداخت نکند و بیمه حق خسارت را بپردازد.

 

 

حجت الاسلام عسکری به دیدار هفته گذشته رهبری با نمایندگان مجلس به صورت ویدئو کنفرانسی اشاره کرد و گفت: در این دیدار رهبری مجلس یازدهم را به مجلس امید یاد کردند و آن را قوی ترین مجلس انقلابی بعد از پیروزی انقلاب می دانند و این یعنی مرم از این مجلس امید و انتظار دارند.

 

 

وی تصریح کرد: انتظار مردم و ولی امر مسلمین شناسایی اولویت های مردم است؛ ممکن است قوانین، لوایح و طرح های زیادی برای تصویب وجود داشته باشد نمایندگان اولویت های اصلی را شناسایی و برای مشکلات چاره جویی کنند حرف زدن با عمل فایده دارد لذا از مسائل حاشیه ای و غیر ضروری پرهیز کنند یکی از آفات این تشکیلات، نهادها و دستگاه ها این است که به یک سری کارهای غیر ضروری می پردازند و از کارهای اساسی باز می مانند لذا توقع رهبری و مردم از مجلس این است که در مسیر همکاری و تعامل  با قوای سه گانه با باشند.

 

 

امام جمعه رفسنجان مسکن را مشکل جدی برای جوانان عنوان و خاطرنشان کرد: خانه دار شدن برای جوان امروزی رویایی و دست نیافتنی شده با قیمت گزاف مصالح و زمین چگونه می توان صاحب خانه شد؛ دولت عقب ماندگی مزمنی در این موضوع دارد به طرح مسکن مهر هم نیش زدند و طرح دیگری مبنی بر خرید خانه های بلااستفاده و خالی توسط جوانان ارائه دادند که این امر ناممکن است زیرا این خانه های خالی یا با متراژ بزرگ یا با امکانات زیاد هستند که جوان امروزی توان خریداری آن را ندارد؛ دولت باید زمین در اختیاز انبوه سازان بگذارد و آن هارا یاری کند تا زمین ها را با متراژهای کم با 70 تا 100 متر مربع بسازد و به قیمت مناسب در اختیار جوانان قرار دهد.

 

 

وی خاطرنشان کرد: بهر حال مجلس باید مشکل اشتغال، مسکن، گرانی و تورم افسارگسیخته را حل کند؛ مشکل بیکاری تحصیلکرده و غیرتحصیلکرده معضلی است که باید د راولویت های مجلس و دولت قرار گیرد مشکل مسکن باید ریشه ای حل شود، بر مشکلات گرانی و تورم باید نظارت جدی و قانونمند باشد.

 

 

حجت الاسلام عسکری ادامه داد: کاهش ارزش پول ملی معضلی است که مردم هر چه دارند ملک و املاک می فروشند جهت سرمایه گذاری در بورس و سهام که این ها درمان نیست و اگر این سرمایه ها را به سمت راه اندازی کارخانه ها و تولید سوق داده شوند جهش تولید، فرمایش رهبری محقق می شود این همه امکانات، ابزار و منابع انسانی داریم می توان این ها را به سمت جهش تولید هدایت کنیم.

 

 

وی گفت: خام فروشی از بلاهای کشور است و دشمنان از داخل و خارج دنبال آسیب زدن به آن هستند دشمنان را باید بشناسیم و امید را به مردم القا کنیم.

 

 

 

وی اظهار داشت: قرارداد همکاری بین ایران و چین که در فضای مجازی دست به دست می شود یک دروغ است عده ای می خواهند موج سواری کنند و از این جریان یک فتنه دیگری به وجود آورند لذا هیچ قراردادی نهایی نشده است که اگر قرار باشد نهایی شود باید رهبر، مجلس و شورای نگهبان تایید کنند  نه مجلس نه دولت نه آحاد مردم هرگز اجازه نخواهند داد یک وجب از خاک کشور در اختیار بیگانه قرار گیرد.

کد خبر 950091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha