اعلام برنامه های اوقات فراغت کانون امام مهدی(عج) آستارا

معاشرتی برنامه های اوقات فراغت کانون فرهنگی و هنری امام مهدی(عج) آستارا در تابستان ۹۹ را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، از آنجا که پرداختن به مسئله اوقات فراغت نوجوانان و جوانان یک امر مهم محسوب می شود و کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان یک متولی در این زمینه فعالیت های مناسبی را برای اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در طی سال های مختلف انجام داده اند لذا برای آگاهی از فعالیت ها و برنامه های کانون امام مهدی(عج) در تابستان ۹۹ با رضا معاشرتی مسئول این کانون به گفت و گو نشستیم.

 

*با توجه به اینکه در فصل تابستان قرار داریم چه برنامه هایی برای غنی تر شدن اوقات فراغت اعضای کانون های فرهنگی هنری در این ایام دارید؟

از آنجا که در فصل تابستان با تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی مواجه هستیم فرصت مناسبی برای آموزش های غیردرسی و برنامه های اوقات فراغت نوجوانان و جوانان فراهم می شود، لذا کانون فرهنگی و هنری امام مهدی(عج) ویژه برنامه هایی را در محورهای مختلف برای پرکردن اوقات فراغت این قشر تدارک دیده است.

 

*برنامه های اوقات فراغت کانون فرهنگی و هنری امام مهدی(عج) با چه هدفی برگزار می شود و آیا برنامه ها در ارتقای سطح معلومات دینی و علمی نوجوانان و جوانان تاثیر دارد؟

پركردن اوقات فراغت با برنامه های متنوع همراه با ایجاد شادابی و نشاط یكی ازضروریات است، فصل تابستان فرصت مناسبی برای جذب نوجوانان و جوانان به مساجد است و از این رو کانون به عنوان پل ارتباطی بین جامعه و مسجد می تواند نقش خود را در این زمینه ایفاء کند.

توانمندسازی نوجوانان و جوانان در زمینه های مختلف، در امان نگه داشتن آنان از آسیب های جنگ نرم و اجتماعی و ایجاد شور و نشاط بین آنان از جمله اهدافی است که به دنبال آن در اجرای این برنامه ها هستیم که اجرای این برنامه ها تاثیر مثبتی نیز در ارتقای سطح معلومات دینی و علمی این قشر داشته که امیدواریم امسال نیز بتوانیم به بهترین نحو به وظیفه مان عمل کنیم.

*نقش کانون های فرهنگی و هنری مساجد در مقابله با جنگ نرم دشمن را بیان کرده و انتظارتان از مسئولین و خانواده ها چیست؟

تهاجم فرهنگی، دین گریزی و مسجد گریزی تهدیدات فرهنگی و برنامه ریزی دشمنان، توطئه هایی علیه جوانان انقلابی است.

فلسفه تشکیل کانون های مساجد مبارزه با تهاجم فرهنگی است و فعالان این عرصه پرچمدار این مبارزه هستند و در این عرصه همانند گذشته تلاش خواهیم کرد تا زمینه مقابله با تهاجم فرهنگی در مساجد فراهم شود، یکی از اهداف برگزاری کلاس های اوقات فراغت نیز در راستای مقابله با تهدیدات فرهنگی دشمنان است، انتظار از متولیان فرهنگی و دلسوزان انقلاب و اسلام این است به این مراکز نگاه ویژه داشته و خانواده ها نیز فرزندان خود را به سمت کانون ها سوق داده تا آنان اسیر توطئه های فرهنگی دشمنان نشده و آینده سازان خوبی برای کشور باشند.

 

برنامه های کانون فرهنگی و هنری امام مهدی(عج) مسجد صاحب الزمان(عج) آستارا را برای خوانندگان تشریح کنید.

برای اوقات فراغت نوجوانان و جوانان این کانون برنامه هایی در محورهای آموزشی، فرهنگی و هنری، ورزشی و تفریحی تدارک دیده شده که می توان به کلاس های آموزش علمی - درسی شامل: زیست و شیمی، ادبیات فارسی، عربی، ریاضی، زبان انگلیسی و فیزیک؛ کلاس های آموزشی قرآن کریم شامل: روانخوانی، روخوانی و تجوید مقدماتی؛کلاس های آموزش هنری شامل شعر، داستان نویسی، نقد ادبی، نقاشی، تدوینگری، عکاسی، کلاس ها و دوره های  آموزشی رباتیک، سواد رسانه، بازی های کامپیوتری؛ دوره های آموزشی ورزشی شامل:فوتسال، دفاع شخصی، والیبال، شنا، پینگ پنگ و سایر آموزش ها همچون  امداد و نجات، رزم مقدماتی، تیراندازی، سوارکاری و ... اشاره کرد.

همچنین در طول ایام تابستان بازدیدهای علمی، اکران فیلم، بازی های گروهی، پینت بال و اردوهای فرهنگی و تفریحی مشهد، قم، جمکران، سرعین و پل معلق مشگین شهر، ماسوله و ... پیش بینی شده است.

برنامه های پیش بینی شده برای اوقات فراغت تابستان با بهره گیری از اساتید مجرب و به صورت رایگان و با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار می شود که والدین می توانند فرزندان خود را در این کلاس ها ثبت نام کرده و اوقات فراغت آنان را پر کنند.

والدین برای ثبت نام فرزندان خود در کلاس های اوقات فراغت کانون به کجا مراجعه کرده و کلاس ها در چه مکانی برگزار می شود؟

برنامه های کانون فرهنگی و هنری امام مهدی(عج) با مشارکت پایگاه مقاومت بسیج شهید عظیم نوروزی در مسجد صاحب الزمان(عج) واقع در خیابان امام خمینی(ره) برگزار می شود و والدین و نوجوانان و جوانان می توانند جهت ثبت نام به محل کانون و یا پایگاه در مسجد صاحب الزمان(عج) مراجعه و یا با شماره ۰۹۹۱۰۵۰۷۸۲۷ معاشرتی تماس گرفته و در کلاس ها شرکت کنند.

کد خبر 950241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha