افزایش ۴ ساعتی سرانه مهارت آموزی در گلستان

حسینی طلب گفت: چهار ساعت در طول چهار سال اخیر به سرانه آموزشی مهارت استان گلستان افزوده شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «سیدعلیرضا حسینی طلب» عصر امروز (شنبه 28 تیر) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: نیمی از بیکاران جامعه فارغ التحصیلان دانشگاهی گلستان فاقد هرگونه مهارت هستند.

 

مدیرکل فنی و حرفه ای گلستان ادامه داد: چهار ساعت در طول چهار سال اخیر به سرانه آموزشی مهارت استان گلستان افزوده شده است و ساعات آموزشی ما به ازای هر نفر از  11.61 ساعت سال 93  به 14.67 ساعت در سال 98 رسیده است.

 

حسینی طلب خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی تاکیدات زیادی داشتند و اقتصاد مقاومتی در آموزش های فنی و حرفه ای نمود دارد.

 

وی بیان کرد: موضوعی که باعث شد که مدرک گرایی بسیار در جامعه رشد پیدا کرد به دلیل منزلت اجتماعی مدرک دانشگاهی است و در هدایت تحصیلی که آموزش و پرورش درصدد است که دانش آموزان را به سمت رشته های مهارتی سوق دهند.

 

مدیرکل فنی و حرفه ای گلستان یادآور شد: 34 کارگاه خیاطی در اسفند ماه نسبت به تولید ماسک اقدام کردند که با تلاش آنها بیش از 180 هزار ماسک، گان و اقلام بهداشتی تولید شد.

 

حسینی طلب خاطرنشان کرد: در سطح استان گلستان در تمامی شهرستان ها دارای مرکز آموزش دولتی هستیم و 118 کارگاه آموزشی در سطح استان تجهیز شده است و 18 گروه هدف در این مراکز آموزش می بینند.

 

وی بیان کرد: یک هزار و 600 دقیقه فیلم آموزشی توسط همکاران و مربیان در ایام کرونا تهیه و در سایت اداره کل فنی و حرفه ای گلستان بارگزاری شده است.

 

مدیرکل فنی و حرفه ای گلستان خاطرنشان کرد: در سال گذشته 32 هزار و 446  نفر در قالب دو هزار و 552 دوره آموزشی مهارت آموختند.

 

حسینی طلب بیان کرد: در سال جاری و سه ماهه نخست سال نیز پنج هزار و 871 نفر در 653 دوره آموزشی مهارت آموختند.

 

وی بیان کرد: 315 آموزشگاه فعال آزاد در سطح استان گلستان فعالیت می کنند در سال گذشته بیش از 27 هزار نفر را آموزش دادند.

 

کد خبر 950301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha