توانمندی خبرگزاری شبستان در پوشش خبری در حوزه های مختلف

جعفری گفت: خبرگزاری شبستان در حوزه‌های مختلف مطلوب عمل کرده است و با توانمندی که مدیریت خبرگزاری شبستان در استان فارس دارد به یکی از توانمندترین پوشش دهنده های خبری استان فارس تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، خبرگزاری ها همواره نقش موثری در اطلاع رسانی در حوزه های مختلف بر عهده دارند و خبرگزاری شبستان در کنار رسالت دینی خود همواره در حوزه های اجتماعی و فرهنگی نیز خوش درخشیده است.

یکی از رسالت های اصلی خبرگزاری شبستان، حوزه دینی و مذهبی است که از پوشش های خبری تا گزارش های توصیفی برای مانوس کردن جامعه و به ویژه نسل جوان با مفاهیم و ارزش های دینی تلاش مستمری دارد اما در کنار این رسالت ارزنده از پوشش موضوعات فرهنگی و اجتماعی و همکاری با حوزه های مختلف شهری غافل نشده است و «محمدرضا جعفری»، مدیر روابط عمومی هیئت ورزش های همگانی فارس به سئوالات ما در خصوص نحوه فعالیت های خبرگزاری شبستان به شرح زیر پاسخ می دهد:

از نظر شما نقش و رسالت رسانه های دینی در جامعه چیست؟

رسانه های مذهبی نقطه عطف ترویج ارزش های دینی در جامعه به شمار می روند تا با جهت دهی به باورهای عامه مردم به ترویج فرهنگ اسلامی و ارزش های اصیل مذهبی بپردازند.

 

رسانه های دینی چه نقشی در مقابله با تهاجم های فرهنگی و تبلیغات بیگانگان در دین گریزی دارند؟

رسانه های دینی با توجه به شرایط موجود و مشکلات تهاجم فرهنگی و تبلیغات سوء بیگانگان علیه کشور ما نقش ارزشمندی در نشان دادن و معرفی کردن قسمت اعظمی از فرهنگ و مذهب کشور ما به عهده دارند و همچنین رسانه های دینی نقش پررنگی برای ترویج مسائل فرهنگی منطبق بر ارزش های دینی ما در جامعه دارند.

رسانه های دینی چگونه می توانند مخاطبان جوان داشته باشند؟

تولید محتوا در این حوزه اهمیت فراوانی دارد که البته باید با سلیقه جوانان نیز منطبق باشد و در این میان تلاش برای جذب جوانان در برنامه های متنوع و جوان پسند کانون های فرهنگی مساجد با معرفی این فعالیت ها توسط رسانه های مذهبی نقش موثری خواهد داشت.

 

فعالیت های خبرگزاری شبستان به عنوان یک رسانه دینی، مسجدی، اجتماعی و شهری را چگونه ارزیابی می کنید و نظر شما پیرامون فعالیت و عملکرد این خبرگزاری در پوشش حوزه های مختلف خبری چیست؟

خبرگزاری شبستان در حوزه‌های مختلف مطلوب عمل کرده است و با توانمندی که مدیریت خبرگزاری شبستان در استان فارس دارد به یکی از توانمندترین پوشش دهنده های خبری استان فارس تبدیل شده است.

خبرگزاری شبستان نسبت به خبرگزاری های دیگر در کنار پوشش انواع اخبار در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و ...، رسالت دینی و مذهبی خود را نیز به نحو احسنت به انجام می رساند و با معرفی اماکن مذهبی در استان نیز اقدامات موثری را به انجام رسانده است و یکی از نمودهای دیگر موفقیت این رسانه مردمی، انعکاس اخبار خود در پیام رسان ها و گروه های مختلف در شبکه های مجازی است.

در این میان جا دارد که از مدیریت خبرگزاری شبستان در استان و خبرنگاران تقدیر و تشکر کنم که انصافا پا به پای حوزه‌های اجتماعی، سیاسی،  فرهنگی و مذهبی قدم‌های بسیار خوبی را برداشته و در اطلاع رسانی مطلوب عمل کرده اند.

شبستان در بخش محتوا سازی نیز عملکرد مطلوبی در فارس دارد که با تحت پوشش قرار دادن طیف کودک تا نوجوان، جوان و بزرگسال می تواند گسترده تر عمل کند تا جمعیت بیشتری با آموزه های کارآمد و ارزشمند دینی آشنا شوند و در این حوزه باید از این خبرگزاری توانمند حمایت شود.

 

کد خبر 950306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha