صفر تا صد مراسم عزاداری امام حسین باید با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام شود

حجت الاسلام نیک بین با تاکید بر برگزاری مراسم عزاداری در ماه محرم گفت: صفر تا صد مراسم عزاداری امام حسین باید با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام شود.

حجت الاسلام «جواد نیک بین» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به نزدیک شدن به ایام عزاداری محرم و لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی گفت: ما محرم را امسال نیز همچون سال های قبل پر رنگ و با شکوه برگزار می کنیم البته باید در مراسم عزاداری های امام حسین پروتکل های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا از صفر تا صد اجرایی شود.

 

 

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: هیئت های مذهبی و کسانی که دست اندرکار مراسم عزاداری امام حسین هستند، قطعا پیشگامان اصلی سلامت و بهداشت در جامعه نیز خواهند بود و با رعایت پروتکل های بهداشتی این عزاداری ها را برگزار می کنند تا آسیبی نیز متوجه سلامت مردم نباشد.

 

وی بیان کرد: در موج اول شیوع کرونا دیدیم که اولین مکان هایی که بسته شد، مساجد، حسینیه ها و مراکز مذهبی بود و مومنان نیز با همکاری صددرصد با ستاد ملی مقابله با کرونا در امر پیشگیری از شیوع گسترده این بیماری بسیار تاثیرگذار بودند.

 

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قطعا در ماه محرم نیز مساجد، تکایا و حسینیه ها با رعایت پروتکل های بهداشتی عزاداری هایشان را انجام می دهند البته امسال هوا گرم است و قابلیت این وجود دارد که مراسم ها در فضای باز و بیرون از حسینیه ها و در حیاط مساجد برگزار شود که امیدواریم تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شود.

 

وی خاطرنشان کرد: ما از مردم مومن و انقلابی ایران اسلامی نیز می خواهیم که در راستای رعایت حفظ پروتکل های بهداشتی گام بردارند و حضورشان در مراسم عزاداری ها نیز به گونه ای باشد که سلامت خود و همنوعانشان حفظ شود.

 

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قطعا برای عزاداری ها نیز از طرف ستاد ملی مقابله با کرونا تمهیدات ویژه ای اندیشیده می شود که در همین قالب نیز باید هیئت ها مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان را برگزار کنند./

کد خبر 950336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha