ترویج فرهنگ وقف فرصتی برای رفع محرومیت زدایی است

حجت الاسلام احمدوند، به اهمیت و نقش نهادینه سازی فرهنگ وقف اشاره کرد و گفت: این مهم در رفع محرومیت زدایی نقش آفرین است.

حجت الاسلام «محمد احمدوند»، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، از ثبت دو وقف جدید در سه ماهه نخست امسال در شهرستان دلفان و سلسله خبر داد و اظهار داشت: ارزش وقف های ثبت شده ۳۳ میلیارد ریال است.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه دلفان و سلسله ادامه داد: یک قطعه زمین به مساحت ۲ هزار متر مربع برای احداث حسینیه در دلفان به ارزش حدود ۳۰ میلیارد ریال ثبت شده است.

 

وی با بیان اینکه یک قطعه زمین به مساحت هزار متر مربع برای احداث حسینیه در سلسله به ارزش حدود ۳ میلیارد ریال ثبت شده است، خاطرنشان کرد: سال گذشته ۲۰ فقره وقف به ارزش حدود ۱۰۰ میلیارد ریال در دلفان و سلسله ثبت شده است.

 

حجت الاسلام احمدوند با بیان اینکه نهادینه سازی فرهنگ وقف فرصتی برای رفع مشکلات جامعه است، اذعان داشت: هدایت نیت واقف به سمت نیازهای جامعه برای محرومیت زدایی و رفع مشکلات مردم ضروری است.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه دلفان و سلسله با توجه به نیازهای روز جامعه باید در سایه فرهنگ سازی نیت واقف به سمت نیازها هدایت شود، ترویج وقف مشارکتی فرصتی برای ارتقای فرهنگ وقف است.

 

وی با بیان اینکه رسانه ظرفیتی عظیم برای ترویج فرهنگ وقف است، ادامه داد: ترویج سنت حسنه وقف، رشد شاخص های فرهنگی را در پی خواهد داشت.

 

 

کد خبر 950338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha