لزوم احیای گفتمان قرآنی در مدارس علمیه خوزستان

حجت‌الاسلام بزرگیان بر لزوم احیای گفتمان قرآنی در میان مدارس علمیه تاکید کرد و گفت: حفظ قرآن کریم یکی از بهترین برنامه‌ها برای پر کردن اوقات فراغت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «حجت‌الاسلام محمد بزرگیان» امروز (شنبه 28 تیر) در آئین افتتاحیه طرح حفظ قرآن کریم حوزه علمیه خوزستان اظهار کرد: سال گذشته این دوره به صورت حضوری و به مدت 65 روز برگزار شد که اثرات بسیار مثبتی در میان طلاب داشت.

 

معاون تهذیب حوزه‌ علمیه استان خوزستان با بیان اینکه امسال به خاطر شرایط کرونا این طرح به صورت غیرحضوری اجرا و اختتامیه آن اول مرداد برگزار می‌شود افزود: امیدواریم در این دوره نیز همان فضای روحانی سال گذشته در خانه‌های طلاب حکم‌فرما شود.

 

وی بر لزوم احیای گفتمان قرآنی در میان مدارس علمیه تاکید کرد و اذعان داشت: هرچه ما بر روی چنین فضای قرآنی جدی‌تر کار کنیم بیشتر می‌توانیم فضای تهذیبی و تربیتی را در جامعه گسترش دهیم.

 

حجت‌الاسلام بزرگیان با اشاره به اینکه در روایات مختلف بر توجه به قرآن و انس با این کتاب آسمانی تاکید شده است اضافه کرد: بهترین دالان انس با قرآن کریم، حفظ قرآن است، به این جهت که حفط قرآن فرد را به عرصه قرائت، ترجمه، مفاهیم و تفسیر قرآن نیز سوق می‌دهد.

 

وی با بیان اینکه همچنین از آنجا که آیات قرآن در سینه فرد حافظ وجود دارد، او را در مسیر سبک زندگی قرآنی قرار می‌دهد تصریح کرد: البته هیچ‌گاه نمی‌گوییم که فرد حافظ مصون از خطاست اما این امر فرصتی جهت قرار گرفتن در مسیر هدایت و قرب الهی است.

 

معاون تهذیب حوزه‌ علمیه خوزستان حفظ قرآن را یکی از بهترین برنامه‌ها برای پر کردن اوقات فراغت دانست و ابراز کرد: در حوزه‌های علمیه خوزستان 2 مدرسه قرآنی فعالیت دارد که یکی مدرسه علمیه الغدیر اهواز و دیگری امام صادق (ع) اندیمشک است.

 

وی با اشاره به اینکه تاکید ما این است که طلاب در کنار دروس حوزوی به حفظ تدریجی قرآن نیز بپردازند خاطر نشان کرد: در مدارس علمیه قرآنی خوزستان، حفظ قرآن در مدت 6 سال انجام می‌شود.

 

حجت‌الاسلام بزرگیان با بیان اینکه طلاب باید از مدیران مدارس خود بخواهند فضای مدرسه را به سمت حفظ قرآن سوق دهند یاد آور شد: با این اقدام طی چند سال آینده کلیه مدارس علمیه استان قرآنی می‌شوند.

 

کد خبر 950416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha