​توقف جستجو برای یافتن گردشگر گمشده در ارتفاعات جهان نما

قدمنان گفت: پس از هشت روز گشت زنی اکیپ های مختلف و بررسی دشت جهان نما عملیات جستجو به صورت رسمی پایان یافت و ادامه جستجو منوط به اقدامات کارشناسی است.

«ابراهیم قدمنان» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: از روز جمعه هفته گذشته عملیات جستجو برای یافتن گردشگر مفقود شده در شهرستان کردکوی در جریان بود و تاکنون به نتیجه نرسید.

 

فرماندار کردکوی ادامه داد: در فضای جستجو علاوه بر مردم منطقه، گروه های کوهنوردی، هلال احمر، نیروی انتظامی و محیط زیست، افراد غیر مسئول نیز به قصد کمک حضور می یافتند و یا درصدد این بودند که بدانند در این منطقه چه خبر است و لذا این اقدامات مشکلاتی را نیز به وجود آورد.

 

قدمنان تاکید کرد: برای کاهش این مشکلات به صورت رسمی پایان عملیات جستجو را امروز (شنبه ۲۸ تیر) اعلام کردیم و روند ادامه جستجو منوط به شرایط خاص و اقدامات کارشناسی است و مناطقی که تاکنون رویت نشده با هماهنگی مدیریت بحران شهرستان بررسی خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه امروز اعلام کردیم که دیگر کسی نیز نمی تواند بدون هماهنگی برای عملیات جستجو در منطقه برود، افزود: همه گزینه ها و مسائلی که باید در این خصوص  مد نظر گرفته می شد از امداد رسانی، عملیات جستجو، مسائل امنیتی و انتظامی در حال بررسی هستیم و دستگاه های امنیتی، نظامی و هلال احمر کار خود را با دقت پیگیری می کنند.

 

فرماندار کردکوی خاطرنشان کرد: تقریبا دشت جهان نما را برای جستجوی گردشگر مفقود شده بازبینی کردیم و در راستای عملیات جستجو از گروه های صخره نوردی و کوهنوردی استفاده شد و همچنین با استفاده از پاراگلایدر و هلی شات نیز از طریق آسمان منطقه بررسی شد ولی تاکنون آثاری پیدا نشده است.

 

قدمنان با بیان اینکه از شهرها و حتی استان های دیگر نیز به منظور عملیات جستجو در منطقه حضور یافتند، بیان کرد: این گروه گردشگری به صورت غیرمجاز در منطقه حضور یافت و حتی روزی که آنها قصد حرکت به سمت شهرستان کردکوی را داشتند از طریق فضای مجازی به آنها اعلام کردیم که از حضور در این منطقه خودداری کنند.

 

کد خبر 950532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha