تداوم افزایش دمای هوا تا پایان هفته در استان ایلام

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان ایلام از فعالیت جبهه هوای گرم در استان از امروز تا پایان هفته جاری خبر داد.

«مجتبی میهن‌پرست» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام با بیان اینکه اوج گرمای این جبهه هوا در روز‌های یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه خواهد بود، اظهار کرد: بر اثر فعالیت این جبهه، دمای هوا در مناطق گرمسیر استان  به ۵۰ -۵۱ درجه سانتیگراد و در مناطق سردسیر هم به ۴۰ - ۴۱ درجه سانتیگراد می‌رسد.
 

وی  با اشاره به وزش مقطعی باد در طول روز و ابرناکی هوا در طول هفته جاری در استان یادآور شد: با توجه به افزایش دمای هوا در استان  به گروه‌های حساس مانند افراد کهنسال، کودکان، بیماران و مردم  توصیه می شود در زمان اوج گرما در اواسط روز از حضور در اماکن روباز به منظور پیشگیری از گرمازدگی خودداری کنند.
 

میهن پرست یادآور شد: همچنین مرغداری‌ها و گلخانه‌داران نسبت به سلامت و فعال بودن تهویه این اماکن مطمئن باشند و با توجه به سرعت تبخیر آب به علت گرما، کشاورزان میزان دفعات آبدهی به مزارع و باغات خود را بیشتر کنند و آبدهی را در زمان خنکی هوا انجام دهند.

 

لزوم صرفه جویی در مصرف برق

مدیر عامل شرکت توزیع برق ایلام نیز اظهار کرد: با توجه به پیش بینی های هواشناسی مبنی بر ورود یک جبهه هوای گرم و افزایش دما طی روزهای آتی و به منظور صرفه جویی در مصرف برق و جلوگیری‌ از خاموشی ها اقداماتی انجام شد.

 

«هادی شیرخانی» ادامه داد: با پیشنهاد  شرکت توزیع نیروی برق استان و موافقت استاندار محترم، فعالیت دستگاه‌ها و ادارات در شهرستان های مهران، دهلران، آبدانان، دره‌شهر و بدره از امروز تا پایان مرداد ماه سال جاری  تغییر کرد.

 

مدیر عامل شرکت توزیع برق ایلام خاطرنشان کرد: بر این اساس ساعات کار ادارات شهرستان های یاد شده  از ساعت ۶:۳۰ لغایت ۱۳:۳۰ تعیین می شود. 

کد خبر 950668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha