رشد ۲۶ درصدی صادرات غیرنفتی گیلان/ وقفه ای در صادرات استان نباشد

زارع با بیان اینکه اوراسیا ظرفیت فوق العاده‌ای در توسعه صادرات شمرده می شود گفت: هیچ وقفه ای در صادرات گیلان نباید انجام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «ارسلان زارع» امروز(یک‌شنبه، ۲۹ تیر) در کارگروه صادرات غیرنفتی گیلان که در سالن الغدیر استانداری برگزار شد اظهارکرد: صادرات در جهش تولید، اشتغال، ارزش افزوده و توسعه استان بسیار حائز اهمیت است.

 

استاندار گیلان با بیان اینکه در شرایط سخت تحریم توجه به ظرفیت های داخلی یکی از راهکارهای برون رفت از مشکلات اقتصادی است گفت: توجه به صادرات تولیدات داخلی، تحقق شعار سال و همچنین اهداف دولت تدبیر و امید است.


زارع اذعان کرد: تامین کالاهای اساسی و واسطه‌ای نیازمند حداقل ۴۰ میلیارد دلار ارز است.

 

وی با تاکید بر اینکه با رشد و خوداتکایی در برخی از کالاها اما همچنان به واردات کالاهایی نیاز داریم افزود: در شرایط سخت و دشواری که برای صادرات نفت و جمهوری اسلامی ایران پدید آمده، صادرات مسیری راهگشا و موثر است.

 

استاندار خاطرنشان کرد: هدف گذاری صادرات تا پایان سال دستیابی به صادارت غیرنفتی۶۰۰ میلیارد دلاری است.

 

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون صادرات از لحاظ ارزشی ۲۶ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

 

زارع  به ظرفیت های بالای گمرکی گیلان اشاره کرد وافزود: منطقه آزاد انزلی و بندر کاسپین دارای ظرفیت های بالای صادراتی هستند که با بهره گیری از این ظرفیت و برنامه ریزی های مدون می توان بیش از پیش فعال بود.


وی با تاکید بر اینکه اوراسیا ظرفیت فوق العاده ای در استان شمرده می شود گفت: نباید در صادرات استان هیچ وقفه ای ایجاد شود.  

 

استاندار گیلان اضافه کرد: از ظرفیت ها و فرصت های کشورهای همسایه شمالی باید بهره گرفت و موج توسعه صادرات را می توان به سراسر کشور منتقل کرد.

 

زارع با تاکید بر اینکه ظرفیت های خوبی در گیلان است که باید شناسایی و تقویت شوند خاطرنشان ساخت: اتصال محور ریلی رشت به کاسپین و بندرانزلی از دیگر شاخص های گیلان است که در آینده شاهد آن خواهیم بود.

کد خبر 950731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha