​روزانه ۱۰۰ بیمار در گلستان بستری می شوند/ افزایش بار بستری بیماران در آزادشهر و کردکوی

​عارف نیا با بیان اینکه روزانه ۱۰۰ بیمار در مراکز درمانی گلستان بستری می شوند، گفت: در حال حاضر ۶۷۶ بیمار در مراکز درمانی گلستان بستری هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «سراج الدین عارف نیا» صبح امروز (یکشنبه 29 تیر) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا با اشاره به روند بستری بیماران مبتلا به کووید بیمارستان های استان گلستان از 14 تا 27 تیر اظهار کرد: در خصوص میزان شیوع ویروس کرونا در استان به یک روند ثبات رسیدیم.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: بار بستری بیماران در بیمارستان کلاله کاهش پیدا نکرده است ولی ظرفیت این بیمارستان به گونه ای است که افزوده شدن حتی یک بیماران منجر به اختلال در سیستم درمان می شود.

 

عارف نیا بیان کرد: در شهرستان مینودشت روند افزایش بیماران را شاهد هستیم و از نظر تخت و نیرو با مشکل رو به رو هستیم و حداکثر ظرفیت این بیمارستان 80 تخت است.

 

وی یادآور شد: وضعیت بستری بیماران در گنبدکاووس شرایط بهتری پیدا کرده است و مردم نیز به سمت رعایت پروتکل های بهداشتی رفتند ولی باید برای ایام عید قربان و برگزاری مراسم عروسی نیاز است که برنامه ریزی شود.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان بیان کرد: در شهرستان آزادشهر در دو هفته اخیر شاهد بار افزایشی بیماران هستیم و وضعیت آن در حال نگران کننده است و در علی آباد کتول شرایط ثابتی شاهد هستیم و بین 40 تا 45 بیمار روزانه بستری می شوند.

 

عارف نیا ابراز داشت: در 5 آذر گرگان روند بیماران ثابت شده است است و بار بستری به بیمارستان شهید صیاد شیرازی منتقل شده است و تعداد بیماران از 27 به 84 بیمار  در گرگان افزایش یافته است.

 

وی بیان کرد: در طالقانی گرگان نیز زنگ خطری به صدا درآمده است و اگر این روند باقی بماند ممکن است یک بخش جدیدی برای بیماران کرونایی تعریف کنیم.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان متذکر شد: در شهرستان آق قلا 40 تا 50 نفر بیمار بستری هستند و اگر روند بیمار به این میزان باقی بماند پاسخگوی بیماران خواهیم بود.

 

عارف نیا خاطرنشان کرد: بیمارستان کردکوی روند افزایشی داشته است و تعداد بیماران بستری در این بیمارستان به 50 نفر نیز رسیده است.

 

وی با بیان اینکه در شهرستان بندرگز به سمت کاهش بار بستری بیماران رفتیم، بیان کرد: از نیمه دوم خرداد بار بستری ما از 258 آغاز شد و حتی در مقطعی به 939 بیمار نیز رسید و در حال حاضر 676 بیمار در بیمارستان های استان گلستان بستری هستند.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه در هر هفته 20 تا 40 بیمار به لوله گذاری و تنفس مصنوعی نیاز دارند، خاطرنشان کرد: بار سرپایی در بیمارستان ها نیز افزایش یافته است و روند بستری روزانه بیماران به 100 نفر رسیده است.

 

کد خبر 950752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha