تلاش احزاب برای جایگزین کردن نخست وزیر تونس

براساس بیانیه صادره از سوی ریاست جمهوری تونس ، سعید روز چهارشنبه پیامی را به راشد الغنوشی ، رئیس مجلس ارسال كرد تا وی را در مورد پذیرش استعفای فخفاخ ، مطابق با الزامات فصل ۹۸ قانون اساسی مطلع كند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از میدل ایست مانیتور، قیس سعید ، رئیس جمهور تونس از احزاب ، ائتلاف ها و جناح های پارلمانی خواسته است تا نامزدهای خود را برای جانشینی الیاس فخفاخ نخست وزیر کنونی معرفی کنند.

 

رادیو Mosaique FM گزارش داد: رئیس جمهور صبح جمعه خطاب به احزاب ، ائتلاف ها و جناح های پارلمانی از آنها خواست برای جایگزین کردن نخست وزیر و برکناری او با یکدیگر متحد شده و ائتلاف تشکیل دهند.

 

ژوئیه 2020 ، مهلت مشخص برای ارسال اسامی کاندیداها برای سمت نخست وزیر است.

 

براساس بیانیه صادره از سوی ریاست جمهوری تونس ، سعید روز چهارشنبه پیامی را به راشد الغنوشی ، رئیس مجلس ارسال كرد تا وی را در مورد پذیرش استعفای فخفاخ ، مطابق با الزامات فصل 98 قانون اساسی مطلع كند.

 

در فصل 98 قانون اساسی آمده است كه: استعفای نخست وزیر استعفای كل دولت است و استعفا به صورت كتبی به رئیس جمهور جمهوری ارسال می شود.

 

در این بیانیه همچنین اشاره شده است که سعید نامه دوم را به غنوشی ارسال کرده است تا بتواند لیستی از احزاب ، ائتلاف ها و جناح های مجلس را به منظور انجام مشاوره با آنها ، مطابق آنچه در فصل 89 قانون اساسی پیش بینی شده است ، تهیه کند.

کد خبر 950766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha