بازطراحی  و بازسازی دروازه های آستان حضرت عباس(ع) آغاز شد

کادر فنی و مهندسی آستان مقدس حضرت عباس(ع) از آغاز باز طراحی و بازسازی دروازه های این آستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، کادر فنی و مهندسی آستان مقدس حضرت عباس(علیه السلام) کار بازطراحی و بازسازی و حفاظت از دروازه های حرم مطهر اباالفضل العباس( علیه السلام) را از سمت صحن شریف (دروازه های قدیمی) آغاز کرده است.

 

«ضیاء مجید الصائغ» رئیس بخش طرح های مهندسی در آستان مقدس حضرت عباس(علیه السلام) در این باره گفت: این طرح به همت شرکت عراقی «ارض مقدس» و با نظارت مستقیم و میدانی بخش طرح های مهندسی اجرا می شود. اقدامات این طرح از اقدامات مهم به شمار می آید.

 

الصائغ افزود: پیش از این اقدامات، سنگفرش کردن ایوان های صحن شریف پایان یافته است و کارهای دیگر براساس برنامه عملی تدوین شده اجرا شده است تا مهندسان عراقی به این طرح برسند و مهمترین بخش عمرانی و توسعه صحن حرم اباالفضل العباس(علیه السلام) را پایان دهند.

 

رئیس بخش طرح های مهندسی در آستان مقدس حضرت عباس(علیه السلام) گفت: ما کارها را در دروازه امام موسی کاظم(علیه السلام) آغاز کردیم. این کارها شامل آماده سازی طراحی های مخصوص هریک از دروازه های صحن مطهر است که تعداد شان به 9 عدد می رسد. این طراحی از نظر معماری و فنی با ورودی خارجی و صحن مطهر تناسب دارد.

 

وی ادامه داد: زدودن مواد ساختمانی قدیمی، سیم کشی همه سیستم های خدماتی و اتصال آن با سیستم های مشابه در صحن شریف از جمله دوربین، برق، تلفن و سیستم هشدار، اجرای کارهای بازسازی کامل برای هریک از دروازه ها با استفاده از مواد مخصوص که از دروازه ها حفاظت می کند و به عمر آن می افزاید، پوشاندن آنها با کاشی های کربلایی معرق کاری شده به همراه نقش و نگارهای مخصوص، قراردادن دروازه های قدیمی از داخل به عنوان بخش جدایی ناپذیر از ورودی های خارجی و پوشاندن دروازه ها با نوع مخصوصی از سنگ مرمر از جمله کارهای این طرح خواهد بود.

 

الصائغ تاکید کرد: در صورت پایان یافتن این طرح ها، تردد زایران بدون بروز هیچ حادثه و ازدحامی به خصوص در مراسم های میلیونی انجام خواهد گرفت.

کد خبر 950786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha