ایجاد آرامش و آگاهی بخشی توسط رسانه های قم در مقابله با کرونا قابل ستایش است

صدر با بیان این که فعالیت های رسانه های قم در مقابله با کرونا قابل ستایش است، گفت: همه اصحاب رسانه در حوزه اطلاع رسانی، آگاهی بخشی، ایجاد آرامش و آموزش مثل قبل یار و همراه ما بودند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «سید هاشم صدر»امروز(یکشنبه 29تیر) در نشست خبری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم که در سالن امام علی(ع) این دانشگاه برگزار شد،  اظهار داشت: پنج ماه از کشف بیماری کرونا می گذرد که دنیا تجربه آن را نداشت و مقابله با آن نیز حقیقتا سخت است.

 

سرپرست روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: قبلا بیماری ها فصلی بود ولی این بیماری همچنان میهمان ناخوانده است و در حال شیوع دوباره قرار گرفته است که باید تمهیدات دوباره ای برای مقابله با آن داشته باشیم.

 

وی با بیان این که اسفند و فروردین، ماه های پرالتهبابی بود که به همت همه نیروها و ارگان ها و نیروهای جهادی نتایج خوبی حاصل شد، گفت: در حوزه اطلاع رسانی، آگاهی بخشی، ایجاد آرامش و آموزش همه اصحاب رسانه مثل قبل یار و همراه ما بودند که از این آزمون موفق خارج شویم.

 

صدر در ادامه سخنان خود خاطرنشان ساخت: در این روزها نیز هر روز آمار روزانه و وضعیت استان را اعلام کردیم که با این کار یک اعتمادی نزد خبرنگاران و مردم شکل گرفت که آماری صادقانه و مبتنی بر واقعیت و اخبار متنوع  و محتواهای آموزشی و نکات مهم است.

 

وی یادآور شد: همچنین از طریق رسانه های مختلف، خدمات در حوزه درمانی و کادر درمان منعکس شد، همچنانکه بیشترین آثار مستند پخش شده در صدا و سیما متعلق به استان قم بود و گزارش های تصویری که در سطح خبرگزاری ها صورت گرفت بیشتر مربوط به قم می‌ شود و پیام های رهبر معظم انقلاب و وزیر بهداشت نیز با عکس های گزارشگران خبری قم کار شده بود.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با تأکید بر این که کنترل خوبی در دو ماهه اول صورت گرفت، گفت: صدا و سیما نیز هر روز یک گزارش از وضعیت می‌ داد و ما نیز در شبکه استانی نور و رئیس دانشگاه به صورت تمام وقت پاسخگوی رسانه بود که به دفع التهاب در استان کمک می‌ کرد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: در چند ماه اخیر کمترین مشکل خبری را داشتیم و خود خبرنگاران به دنبال اصلاح ساختار فکری جامعه بودند، اما باید بدانیم که در دو سه هفته اخیر بیماری یک خیزشی داشته است و باید مثل روزهای اول اسفندماه در کنار هم باشیم و بتوانیم اقدامات مورد نیاز را برای کنترل بیماری انجام بدهیم.

کد خبر 950802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha