نرخ بیکاری  بهار ۹۹ خراسان جنوبی به ۴ درصد رسید

عابدی گفت: براساس اعلام مرکز آمار ایران، خراسان جنوبی با نرخ بیکاری ۴ درصد پایین‌ترین نرخ استان‌ها در فصل بهار ۹۹ را داشته است که بیشترین نرخ اشتغال با ۴۹.۷ درصد مربوط به بخش خدمات بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مشیرالحق عابدی» ظهر امروز (۲۹ تیر) در گفتگو با رسانه های گروهی با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در استان، اظهار کرد: نرخ بیکاری خراسان جنوبی در زمستان سال گذشته ۵.۹ درصد بوده است که در بهار امسال به ۴ درصد رسیده است.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی افزود: این استان برای چهارمین فصل پیاپی پایین‌ترین نرخ بیکاری کشور را به خود اختصاص داد که در نوع خود بی سابقه بوده است.

 

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی رتبه اول کاهش نرخ بیکاری را در کشور کسب کرد، ادامه داد: نرخ بیکاری استان در بهار سال گذشته ۸.۷ درصد بوده است که نسبت به نرخ بهار امسال ۴.۷ درصد کاهش داشته است.

 

عابدی به افزایش جذب اعتبارات ملی طی ۲ سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: اجرای پروژه های راه آهن، احیای طرح های صنعتی معطل مانده یا خارج شده از فاز تولید، احداث ۱۰ هزار واحد مسکن روستایی، طرح های هاب منطقه ای شتر و اجرای طرح نهضت گلخانه ای از مهم ترین عوامل موثر در افزایش اشتغال و کاهش نرخ بیکاری استان بوده است.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی افزود: فصل بهار امسال بیشترین نرخ اشتغال با ۴۹.۷ درصد مربوط به بخش خدمات بوده است و بخش صنعت با ۳۱.۸ درصد و کشاورزی ۱۸.۶ درصد در رتبه‌های بعدی هستند.

 

وی بیان کرد: سهم شاغلان بخش کشاورزی در بهار ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۰.۳ درصد کاهش و سهم شاغلان بخش صنعت ۰.۳ درصد و خدمات ۰.۱ درصد افزایش داشته است.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر لزوم توجه به ظرفیت های استان و استفاده از توان شرکت های اقتصادی بزرگ کشور، ادامه داد: بهره برداری از پتانسیل ها در راستای توسعه استان با تأکید بر استفاده از نیروهای بومی نیز در کسب این موفقیت تأثیر داشته است.

کد خبر 950864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha