اعتصاب غذایی سیاستمدار انگلیسی در اعتراض به نقض حقوق مسلمانان اویغور در چین

فعال ضد افراط گرایی و سیاستمدار بریتانیایی در اعتراض به نقض حقوق بشر علیه مسلمانان اویغور در چین دست به اعتصاب غذایی زده است.

 به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « theblaze»، «ماجد نواز» فعال ضد افراط گرایی و سیاستمدار بریتانیایی در اعتراض به نقض حقوق بشر علیه مسلمانان اویغور در چین دست به اعتصاب غذایی زده است.

 

نواز اعلام کرده است تا زمانی که حمایت های لازم از سوی پارلمان انگلیس برای محکوم کردن حزب کمونیست چین به خاطر نقض حقوق بشر علیه مسلمانان اویغور را به دست نیاورد به اعتصاب ادامه خواهد داد.

 

وی در یک پیام توئیتری در این باره نوشت: من اعتصاب غذایی خود را در اعتراض به سوء استفاده از مسلمانان اویغور اعلام می کنم و به این اعتصاب ادامه می دهم تا زمانی که پارلمان انگلیس نسل کشی اویغورها در چین را به رسمیت بشناسد.

 

این سیاستمدار بریتانیایی  274 هزار دنبال کننده خود در توئیتر را تشویق کرده است درخواستی را تحت عنوان «چین را به خاطر رفتارش با مسلمانان اویغور تحریم کنید» امضا کنند.

 

اگر این درخواست به امضای 100 هزار نفر برسد ،پارلمان انگلیس مسئله نقض حقوق مسلمانان اویغور در چین را به بحث و بررسی خواهد گذاشت.

 

این درخواست نامه تا کنون به امضای بیش از ۷۸ هزار نفر رسیده است.

 

در این درخواست نامه آمده است: دولت انگلیس قصد دارد قانونی را برای هدف قرار دادن افرادی که حقوق بشر را نقض می کنند،وضع کند و ما بر اساس این قانون از دولت می خواهیم تا تحریم هایی را علیه چین به خاطر نقض حقوق اویغورها اعمال کند.

کد خبر 950898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha