مزیت سند ۲۵ سال همکاری ایران و چین اشتراک بین دو کشور قدرتمند در منطقه است

مایک بیلینگتون درباره پیامد‌های اقتصادی سند ۲۵ سال همکاری ایران و چین برای دو کشور گفت: مزیت اصلی این قرارداد؛ اشتراک بین دو کشور قدرتمند در منطقه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «مایک بیلینگتون» شب گذشته (یکشنبه 29 تیر) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما درباره سند ۲۵ سال همکاری ایران و چین گفت:  این قرارداد بسیار مهم است و چین اصولاً در قرارداد‌هایی وارد می‌شود که اقتصاد خودش را قدرتمندتر کند.

 

کارشناس مؤسسه اقتصادی جی. آی. آر درباره پیامد‌های اقتصادی این قرارداد برای دو کشور افزود: مزیت اصلی این قرارداد؛ اشتراک بین دو کشور قدرتمند در منطقه است.

 

بیلینگتون ادامه داد: ایران در قاره آسیا به لحاظ اقتصادی، وضع استواری دارد و در چارچوب اکو (سازمان همکاری اقتصادی) و در قرارداد‌های زیادی که این دو کشور باهم دارند منفعت‌های بسیاری برای دو کشور بوده است و این مسأله بانک‌های غربی را به دلیل تحریم‌هایی که ترامپ ایجاد کرده است نگران می‌کند.

 

وی تصریح کرد: این قرارداد یک وضع توسعه‌ای را به جلو خواهد برد و این برای زیرساخت‌های ایران بسیار مهم خواهد بود و یک وضع توسعه‌ای در روند تثبیت صلح در منطقه آسیا می‌باشد.

 

این کارشناس اقتصادی افزود: کشور‌های روسیه، چین و ایران تا حد زیادی بر توسعه آسیای مرکزی و غرب آسیا تأثیر خواهند گذاشت و این بر اساس مستنداتی است که ما در واشنگتن در اختیار داریم.

 

بیلینگتون ادامه داد: زمانی که کشور‌های چین، روسیه و ایران شراکت اقتصادی را با همدیگر پیگیری کنند نه تنها آمریکا، بلکه دیگر کشور‌های غربی را نگران خواهد کرد./

کد خبر 950973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha