رسانه دینی باید هدفش تربیت و اجتماع سازی افرادی با تفکر دینی باشد

بیگی نژاد گفت: مراکز دینی ما، اماکن مذهبی و هر آنچه که مرتبط با دین است هدفش تربیت انسان مومن، عابد و استکبار ستیز باشد و رسانه ی دینی باید هدفش تولید و اجتماع سازی افرادی با این تفکر باشد.

«هادی بیگی نژاد» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در ملایر گفت: رسانه دینی همانطور که از نامش پیداست می خواهد به عنوان نماد دین عمل کند و مبلغ دین باشد.


 نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی افزود: در مرحله اول باید هدف خودمان را مشخص کنیم که در دراز مدت دچار فراموشی نشویم. به عنوان مثال یک هیات عزاداری را در نظر بگیرید اول هدفش تبلیغ دین خداست بعد از مدتی ممکن است هدفش بشود جذب مخاطب یعنی هدف جابجا شود، پس فراموش نکنیم مبلغ دین هستیم.


وی گفت: اینکه کدام دین؟ اسلام امروز تعاریف مختلفی دارد، که رفتارهای مختلفی هم از معتقدینش سر می زندمثلا وهابی ها مسلمان هستند یا نه؟ رسانه ی انقلاب باید خطش معلوم باشد، مرزش را با آنهایی که خودشان را مسلمان می دانند ولی ضرری برای دشمنان اسلام ندارند مشخص کند.


وی اظهار داشت: رسانه های دینی تفکر اسلام ناب را هنرمندانه تبلیغ کند و هم مطالبه کند مانند آنچه که آقای رحیم پور ازغدی انجام می دهند.


 وی بیان کرد: در این نوع دینداری هم عاطفه هست و هم غیرت و شجاعت، هم هیجان هست و هم آرامش و طمئنینه، هم استکبار ستیزی هست و هم پیشرفت و دستگیری از محرومان. این مدل دینداری امثال حاج قاسم را تولید می کند. و ما باید  از یک رسانه ی دینی این توقع را داشته باشیم.


 وی اضافه کرد: مراکز دینی ما، اماکن مذهبی و هر آنچه که مرتبط با دین است هدفش باید تولید انسان مجاهد، مومن، عابد و استکبار ستیز باشد و  رسانه ی دینی باید هدفش تولید و اجتماع سازی افرادی با این تفکر باشد.

کد خبر 950987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha