۲ هزار نفر در بخش تولید عسل در استان ایلام فعالیت دارند

معاون تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: در حال حاضر ۲ هزار نفر در بخش تولید عسل در استان ایلام فعالیت دارند.

«درخشنده رحیمی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار کرد: استان ایلام از جمله مناطق بکر و مستعد کشاورزی به ویژه پرورش زنبور عسل است که ظرفیت مهم گیاهان شهدزا و بهرمندی از طبیعیت چهار فصل باعث رونق زنبورداری و ارتقای کیفیت عسل تولیدی در این منطقه شده است.

 

وی گفت: زنبورداران این منطقه با فراهم شدن بستر فعالیت و حمایت گروه‌های جهادی، علاوه برتامین نیازمندی‌های منطقه، محصول خودرا به بازار‌های هدف در شهرستان‌های همجوار نیز عرضه می‌کنند.

 

رحیمی بیان کرد:  در سطح استان ایلام، حدود ۲ هزار نفر با داشتن ۱۷۰ هزار کلنی زنبور عسل مشغول فعالیت هستند.

 

وی ادامه داد: کل عسل تولیدی استان ایلام حدود یک هزار و ۳۵۳ تن است که با در نظر گرفتن میزان مصرف عسل در سطح استان ، حدود ۸۰۰ تن مازاد مصرف داریم.

 

معاون تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان ایلام بیان کرد: طرح زنبورداری نوین مزایای بسیار زیادی برای پرورش دهندگان زنبور و تولیدکنندگان عسل خواهد داشت که به درآمدزایی بیشتر و افزایش کمی و کیفی محصولات آنان منجر خواهد شد.

 

وی  اظهار کرد: از جمله برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی، حمایت از صادرات مازاد عسل به کشور‌های همسایه از جمله عراق، ارتقای کیفیت محصول عسل و همچنین حمایت از تولیدات چند محصولی از جمله عسل، ژل رویال  است.

کد خبر 951115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha