فرهنگ ساده زیستی و ازدواج بدون تشریفات در جامعه گسترش یابد

حجت الاسلام کاظمی با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ ساده زیستی و ازدواج بدون تشریفات بین جوانان گفت: باید بسترسازی کنیم، تا سن ازدواج کاهش پیدا کند.

حجت‌الاسلام «سعید کاظمی» در گفتگو با خبرنگار  شبستان در همدان  با اشاره به مناسبت هفته ملی ازدواج  گفت: باید فرهنگ ساده زیستی و ازدواج بدون تشریفات را در بین جوانان بستر سازی کنیم تا سن ازدواج کاهش پیدا کند.

 

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: مشکلات جوانان در امر ازدواج تنها به دغدغه‌های مالی آنها مربوط نمی‌شود ، بلکه تحقیقات بیانگر آن است که یکی از دلایل مهم تاخیر ازدواج آنها، رواج برخی فرهنگ‌های غیرمنطقی است.

 

وی تصریح کرد: برخی از جوانان به دلیل همین توقعات اشتباه خانواده‌ها و برگزاری تشریفات و چشم و هم‌چشمی، دیگر میل و انگیزه‌ای برای ازدواج ندارند که این موانع باید از پیش روی جوانان برداشته شود.

 

وی تصریح کرد: دفتر مشاوره (نسیم صبا) در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه یکی از نقاطی است که با هدف اجرای برنامه‌های فرهنگی ازدواج آسان در دانشگاه گام بر می‌دارد و در این راستا در همه مسائل و موضوعات دانشجویان به ویژه مسأله ازدواج ارائه مشاوره دارد.

 

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی همدان با تأکید بر اینکه تلاش برای همسان‌گزینی در زمینه ازدواج یکی دیگر از دغدغه‌هایی است که در امور فرهنگی باید مورد توجه قرار گیرد تبیین کرد: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه در این راستا علاوه بر مسأله آموزش، اقداماتی نظیر معرفی افراد همسان و هم‌شرایط را نیز به طور محدود در دستور کار قرار داده است که با هماهنگی و همراهی خانواده‌های دانشجویان انجام می‌شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظمی همچنین از برگزاری کارگاه‌های آموزشی به صورت مجازی و آنلاین ویژه کارکنان دانشگاه در این زمینه خبر داد و افزود: سال‌های قبل بسته سفر زیاتی مشهد مقدس نیز برای دانشجویانی که در این دوران از زندگی خود اقدام به ازدواج می‌کردند فراهم می‌شد که متأسفانه فعلاً به دلیل شیوع این بیماری منحوس از آن محروم هستیم.

 

گفتنی است، در تقویم جمهوری اسلامی ایران ، یکم مرداد سالروز ازدواج حضرت امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) و روز ازدواج نامگذاری شده است.

کد خبر 951137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha