فعالیت هیئات و مساجد در ایام  محرم مطابق با رعایت پروتکل‌های تعیین شده

اولین نشست ستاد ملی پیگیری‌های ویژه ماه محرم با ریاست رئیس سازمان تبلیغات و با حضور مسئولان فرهنگی کشور آغاز شد.

به گزارش گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، اولین نشست ستاد ملی پیگیری‌های ویژه ماه محرم با حضور مسئولان کشوری و به میزبانی سازمان تبلیغات اسلامی دقایقی پیش به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مجموعه فرهنگی شهدای هفتم تیر(سرچشمه) برگزار شد.

 

ایجاد هماهنگی بین سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با برگزاری مراسم‌های آئینی محرم و صفر، سازماندهی و نظارت فوق العاده بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در اجرای مراسم‌های آئینی محرم و صفر و تسهیل، ترغیب و تقویت کنشگران مردمی در اجرای مراسم‌های آئینی محرم و صفر با توجه به حساسیت‌ و نگرانی‌های پیش آمده در ارتباط با بیماری کرونا از اهداف این ستاد است.

 

در این نشست در خصوص نحوه برگزاری مراسم عزاداری سیدالشهداء و چگونگی فعالیت‌ هیئات مذهبی تصمیمات لازم اتخاذ و مقرر شد هیئات مذهبی و مساجد در ایام ماه محرم مطابق با پروتکل‌های تعیین شده توسط ستاد ملی مبارزه با کرونا فعالیت داشته باشند.

 

گفتنی است، سازمان تبیلغات اسلامی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیش از این جلسه با برگزاری جلسات متعدد در سطوح مختلف به صورت مشترک مسئولیت نگارش دستورالعمل‌های بهداشتی عزاداری ایام محرم و صفر را برعهده گرفته بودند.

کد خبر 951160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha