ادارات باید ماسک پرسنل را تأمین کنند/سخت‌گیری‌های دو‌هفته‌ای در خراسان شمالی

استاندار خراسان شمالی تاکید کرد: ادارات باید ماسک مورد نیاز پرسنل‌ خود را از واحدهای تولیدی استان تهیه کنند و هیچ بهانه‌ای هم قبول نیست و بودجه آن باید فراهم شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ "محمدعلی شجاعی" استاندار خراسان شمالی عصر امروز دوشنبه در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا، از تشدید نظارت‌ها و پروتکل‌های جدید خبر داد و گفت: به هیچ عنوان نباید در ادارات، فردی بدون ماسک مشاهده شود و حتی به ارباب رجوع بدون ماسک اجازه ورود ندهید زیرا دیگر پای جان انسان‌ها در میان است.

 


وی با تأکید بر اینکه نباید اجازه بدهیم که در شیوع ویروس به شرایط بحرانی برسیم، خاطرنشان کرد: کارمندانی که مبتلا به بیماری کرونا هستند و یا حتی مشکوک به بیماری هستند، باید بدون کسری از حقوق و مزایا، طول درمان دو هفته‌ای خود را بدون حضور در اداره طی کنند.

 


مقام عالی دولت در استان ادامه داد: سیستم نظارت و کنترل پروتکل های بهداشتی به مدت دو هفته در استان تشدید خواهد شد تا شرایط تحت کنترل قرار بگیرد و‌ قدرت و شدت شیوع، کم شود.

 


شجاعی با تأکید بر اینکه‌ بسیاری از بخش‌های اقتصادی کشور تحت تأثیر این شرایط متضرر شده‌اند، گفت: جواز کسب و کار اصنافی که به تذکرات ستاد مدیریت بیماری کرونا و سیستم نظارت توجهی نمی کنند باید لغو شود و در این مورد با کسی شوخی نداریم.

 


استاندارخراسان شمالی با بیان اینکه فرمانداران و بخشداران در خصوص برگزار نشدن مراسم های عروسی و عزا در روستاها که خود یک عامل انتشار ویروس برشمرده شده است، بیشتر مراقبت کنند، گفت: برای برخورد با مراسم های عروسی و عزا در خارج از تالارها و اماکن رسمی با محوریت نیروی انتظامی، باید ستادی تشکیل شود تا رصد کامل صورت گیرد. 

 


به گفته وی رعایت پروتکل های بهداشتی در مساجد باید مثل قبل شود و توجه‌ها بیشتر باشد و فقط برای نمازهای یومیه و حفظ پروتکل‌های بهداشتی رفت و آمدها انجام شود و گزارشی هم از مساجد اهل سنت استان در این زمینه هر چه زودتر تهیه و ارائه شود.

 


استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه شهرداری‌ها اجازه رفت و آمد مردم به پارک‌ها و تفرجگاه‌ها را ندهند، اضافه کرد: در ناوگان حمل و نقل و عمومی، متکدیان و زباله گردها رعایت دستورالعمل های بهداشتی کم شده که باید نظارت ها تشدید شود و مدیران مربوطه پاسخگو باشد.

 

 

گفتنی است؛ در  این جلسه "امیدوار" رییس اتاق اصناف خراسان شمالی در حمایت از اصناف استان تأکید کرد که هیچ پژوهش و گزارشی دال بر این موضوع نیست که فعالیت برخی از صنف‌ها عامل انتشار ویروس است و خیلی از صنف‌ها در حال حاضر به شدت متضرر شده‌اند و شرایط اقتصادی آنها رو به نابودی کشیده شده است.

 


به گفته امیدوار بخش زیادی از آرایشگران، سرپرست خانوار هستند و خیلی از رستوران‌ها اجاره‌های هنگفتی پرداخت می‌کنند و طی این مدت هم با حفظ کامل پروتکل‌های بهداشتی مشغول به‌کار بودند و تعطیلی دوباره آنها شرایط را برایشان بیش از آنچه بتوان تصور  کرد سخت می‌کند و در برخی موارد به نابودی کشیده می‌شوند.

 

 

کد خبر 951377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha