تخت فولاد اصفهان به سایت موزه گردشگری معنوی تبدیل می شود

معرک‌نژاد با بیان اینکه مجموعه تخت فولاد با پهنه ۷۵ هکتاری، یک موزه بزرگ است، گفت: برای اجرای طرح تبدیل این مجموعه به نیاز به خواناسازی در سطوح مختلف همانند سطح تخت فولاد، سطح شهر اصفهان و سطح ملی است.

«سید علی معرک نژاد» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اصفهان با بیان اینکه مجموعه تخت فولاد با پهنه 75 هکتاری یک موزه بزرگ است، گفت: این موزه بزرگ شامل سنگ قبور، بناها و معماری ها و همچنین کتیبه هایی از دوره های مختلف تاریخی است.

 

مدیر مجموعه فرهنگی مذهبی تخت فولاد اصفهان به طرح تبدیل این مجموعه بزرگ به یک سایت موزه اشاره کرد و افزود: برای اجرای این طرح نیاز به خواناسازی در سطوح مختلف همانند سطح تخت فولاد، سطح شهر اصفهان و سطح ملی است.

 

وی به اهمیت تبدیل این مجموعه به سایت موزه گردشگری معنوی با مشارکت نهادهای مختلف اشاره کرد و گفت: امضای تفاهم نامه مشترک با کمیته ملی موزه های ایران از جمله اقداماتی است که در این راستا می تواند کمک های زیادی انجام دهد.

 

معرک نژاد تصریح کرد: تلاش ما بر این است که آثاری که در گذشته در مجموعه تخت فولاد به ثبت ملی رسیده است را پویاسازی کنیم و بتوانیم خدمات بهتری به جامعه مخطب ارائه دهیم.

 

کد خبر 951452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha