فصلی جدید پیش روی مطالبه گری در هرمزگان/اولین گروه جهادی امر به معروف و نهی از منکر هرمزگان پا به عرصه فعالیت گذاشت

گروه جهادی امر به معروف و نهی از منکر حیات پاک با مجوز ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور به عنوان اولین گروه جهادی در این حوزه در هرمزگان وارد عرصه فعالیت شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، مطالبه گری امری مغفول واقع شده در استان هرمزگان بوده است به نوعی که همیشه این مسئله مورد انتقاد دلسوزان استان و علی الخصوص نمایندگان استان در مجلس در دوره های مختلف قرار می گرفت؛ در گذشته با هر نماینده ای که صحبت می کردیم از مطالبه گر نبودن مردم هرمزگان گلایه می کرد و آن را عامل بی توجهی به استان و شنیده نشدن خواسته های مردم استان می دانستند اما چندسالی است که هرمزگان پیمودن مسیر تبدیل شدن به یک استان مطالبه گر را آغاز کرده است و در یکی از اولین قدم ها که با دست به دست هم دادن همه نیروهای جهادی، انقلابی و مردمی هرمزگان صورت پذیرفت رساندن صدای صیادان هرمزگانی به گوش مسئولین بالا دست و وادار نمودن آن ها به واکنش را در پرونده خود ثبت کرد.


دریابست صدای در گلو مانده چندین و چندساله صیادان هرمزگانی را فریاد زد و با یک صدایی در راستای احقاق حقوق آن ها تلاش کرد.


امروز دیگر مطالبه گری یک امر ناشناخته در هرمزگان نیست بلکه هرمزگان می تواند به الگویی برای استان های محرومی شود که در همسایگی اش قرار دارند.


اما ورود ستاد امر به معروف و نهی از منکر به بحث مطالبه گری فصل جدیدی را در این موضوع باز کرده است که استان هرمزگان هم با ثبت اولین گروه جهادی امر به معروف و نهی از منکر تحت عنوان حیات پاک وارد عرصه مطالبه گری و امر به معروف مردم نسبت به مسئولین شده است.


گروه جهادی امر به معروف و نهی از منکر حیات پاک امروز با دریافت حکم از دستان حجت الاسلام و المسلمین کریمی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر هرمزگان رسما از امروز فعالیت خود را آغاز کرد.

 

حکم این گروه جهادی از سوی حجت الاسلام میرزایی معاون مطالبه گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور صادر شده است و طی آن محمد رضا وجدان حقیقی مسئول و علی ستاری دبیر گروه جهادی حیات پاک شدند.

 

حجت الاسلام والمسلمین کریمی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان هرمزگان در مراسم اعطای حکم مسئول گروه جهادی حیات پاک اظهار داشت: یکی از وظایف گروه های جهادی امر به معروف و نهی از منکر مطالبه گری در موضوعات مختلف است و موضوعی که بسیار حائز اهمیت است در بحث مطالبه گری شناخت دقیق موضوعاتی است که بنا است در مورد آن مطالبه گری صورت بگیرد.

 


وی افزود: ستاد امر به معروف و نهی از منکر گروه های جهادی را تخصصی کرده است و متقاضیان گروه جهادی باید در حوزه ای تخصص آن را دارند فعالیت کنند.

 

کریمی بیان کرد: رویکرد ستاد امر به معروف و نهی ازمنکر نسبت به گذشته تغییر کرده است و ستاد بیشتر به دنبال این است که مردم را پای کار مطالبه گری بیاورد.


دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر هرمزگان خاطرنشان کرد: اگر بحث مطالبه گری در کشور عمومی شود با توجه به حمایت های حقوقی ای که در این حوزه انجام می شود بازدارندگی را در جامعه بالا می برد.

 

 

کد خبر 951596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha