آغاز زندگی مشترک بدون برگزاری مراسم های مجلل باید فرهنگ سازی شود

ربیعی گفت: با توجه به شرایط امروز جامعه لازم است صدا و سیما بحث آغاز زندگی مشترک بدون برگزاری مراسم را فرهنگ سازی کند و رسانه ها هم می توانند در این خصوص یاریگر باشند و کمپین هایی راه اندازی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «صدیقه ربیعی» در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا که امروز (سه شنبه ۳۱ تیر) در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: بحث دور کاری زنان کارمند در کمیته زنان و خانواده ذیل ستاد عنوان شد و با وجود ابلاغ مصوبه، این امر به ویژه در بانک ها اجرا نمی شود و در برخی ادارات هم مدیران با دورکاری موافقت نمی کنند.

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین ادامه داد: با توجه به مصوبه ستاد کرونا، آرایشگاه های زنانه تعطیل شدند ولی آنچه در سطح شهر ملاحظه می شود این است که مراسم های ازدواج تعطیل نشده است این امر نشان می دهد نوعروسان خدمات را غیرمجاز دریافت می کنند که این موضوع می تواند تبعاتی را به دنبال داشته باشد.

 

وی عنوان کرد: در خصوص اینکه با رعایت پروتکل های بهداشتی در سالن ها و تالارها مراسم برگزار شود، خواهشمندیم نظارت جدی بر تالارها صورت گیرد؛ اینکه در ظرف یکبار مصرف پذیرایی انجام شود به معنی رعایت پروتکل نیست چراکه همه مهمانان بدون ماسک و رعایت فاصله گذاری در مراسم حضور دارند.

 

ربیعی با اشاره به ضرورت فرهنگ سازی ازدواج آسان اعلام کرد: با توجه به اینکه در هفته ازدواج هستیم، لازم است صدا و سیما آغاز زندگی مشترک بدون برگزاری مراسم را فرهنگ سازی کند و رسانه ها هم می توانند در این خصوص یاریگر باشند و کمپین هایی راه اندازی شود که الزام شروع زندگی مشترک برگزاری مراسمی با ۵۰۰ تا ۶۰۰ مهمان نیست.

 

در ادامه مدیرعامل پدافند غیرعامل استان قزوین اظهار کرد: ما در پارک ها، به خصوص در شب ها، تردد زیادی را داریم و ازدحام جمعیت را مشاهده می کنیم به طوری که خانواده ها به راحتی دورهم هستند و ازدحام هم زیاد است.

 

«محمد افشار» با اشاره به ارزیابی دستگاه های اجرایی یادآور شد: ما دستگاه ها را ارزیابی کردیم که بر اساس، ضدعفونی محل کار ۶۵ درصد، غربالگری پرسنل ۱۷ درصد و ارائه تجهیزات بهداشتی به پرسنل شامل ماسک ۷۰ درصد و مواد ضدعفونی کننده ۳۵ درصد صورت می گیرد

 

وی یادآور شد: همچنین فرهنگ سازی ۵۹ درصد، عدم دریافت وجه نقد به ویژه در بانک ها ۶۲ درصد، رعایت الزامات در فضاهای اداری و عمومی ۶۷ درصد و ممنوعیت برگزاری مراسم و جلسات ۷۸ درصد در دستگاه های اجرایی انجام می شود.

 

کد خبر 951597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha