۲۴ میلیارد تومان کمک مردمی در خراسان جنوبی جمع آوری شد

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: در سه ماهه اول امسال، کمیته امداد ۲۴ میلیارد تومان کمک های مردمی را جمع آوری کرده که از این مبلغ، ۱۱ میلیارد تومان یعنی ۴۶ درصد کمک های جمع آوری شده، سهم مراکز نیکوکاری است.

«رضا سلم آبادی» در حاشیه اهدای 50 جهیزیه به نوعروسان شهرستان خوسف به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: بر اساس اساسنامه کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار است امورات مردم به مردم واگذار شود تا تصدی این نهاد بر محرومان نیز کم شود؛ لذا مراکز نیکوکاری با این نیت در جوار مساجد شکل گرفته اند.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی افزود: مراکز نیکوکاری در جوار مساجد راه اندازی شده اند تا در مراجعات مردم به مساجد، هم این پایگاه ها را زنده نگه داریم و هم این مساجد به مراکزی تبدیل شوند که بر اساس مساجد صدر اسلام، مراکز اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و اقتصادی هم باشند.

 

سلم آبادی افزود: مراکز نیکوکاری در سطح کشور در جوار مساجد راه اندازی می شوند تا بتوانیم از ظرفیت مساجد در راستای شناسایی خانواده های فقیر و نیازمند استفاده کنیم، همچنین با کمک این پایگاه ها از تخفیف خدمات از برخی اصناف و خیران نیز استفاده می شود.

 

وی بیان کرد: امروز 50 سری جهیزیه در شهرستان خوسف با ارتباط و تعامل مرکز نیکوکاری با اصناف، خیرین و مردم بین 50 نوعروس توزیع می شود.

 

وی تصریح کرد: برای توزیع این تعداد سری جهیزیه، 49 خانواده نیازمند و یک خانواده سرطانی صعب العلاج شناسایی شدند که به ازای هر خانواده 15 قلم کالای اساسی و ضروری زندگی کمک شد که این کمک در راستای ازدواج آسان کمک کننده خواهد بود.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی افزود: این جهیزیه ها توسط خیرین و یا از محل کمک های مردمی جمع آوری و دل 150 خانوار« خانواده عروس، داماد و عروس و داماد» را شاد می کند.

 

سلم آبادی گفت: شرایط اقتصادی در خانواده های نیازمند و حتی خانواده هایی که به لحاظ اقتصادی تامین هستند، سخت شده است ولی در این استان متدین می بینیم که هم خانواده ثروتمند و هم خانواده نیازمند دست در دست هم گذاشته و به اقشار نیازمند کمک می کنند که این موضوع، مهمترین ارزش دینی و معنوی استان خراسان جنوبی است.

 

وی تصریح کرد: اعتقادات دینی مردم استان در کنار نیازمندی های خودشان به حدی است که بازهم حاضرند به نیازمند پایین تر از خودشان هم کمک کنند.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی از فعالیت 70 مرکز نیکوکاری در استان خبر داد و گفت: در طول سه ماهه نخست امسال، کمیته امداد امام خمینی(ره)، 24 میلیارد تومان کمک های مردمی را جمع آوری کرده است که 11 میلیارد تومان یعنی 46 درصد کمک های این نهاد سهم مراکز نیکوکاری است که نشان از تعامل خوب مراکز نیکوکاری با خیرین و مردم محله است که سبب جلب اعتماد بین مردم شده اند

کد خبر 951686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha