نگرانی مسلمانان از ورود محتواهای افراطی به استرالیا از طریق رسانه های اجتماعی

یکی از گروه های اصلی حامی مسلمانان نسبت به اقدام استرالیا برای وارد کردن محتواهای افراطی راست گرایانه از بریتانیا،آمریکا و اروپا از طریق رسانه های اجتماعی ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «گاردین»،یکی از گروه های اصلی حامی مسلمانان نسبت به اقدام استرالیا برای وارد کردن محتواهای افراطی راست گرایانه از بریتانیا،آمریکا و اروپا از طریق رسانه های اجتماعی ابراز نگرانی کرد.

 

این گروه اعلام کرد که به نظر می رسد یک ارتباط غیرمستقیم در میان شبکه ای از صفحات دراسترالیا وجود دارد که مرتبط با محتواهای مربوط به برتری طلبی سفیدپوست ها در خارج از کشور هستند.

 

این گروه حامی مسلمانان از تحقیقات سنا در مورد مداخلات خارجی از طریق رسانه های اجتماعی استفاده کرده است تا هشدار دهد که افزایش افراط گرایی منجر به تضعیف امنیت ، انسجام اجتماعی و در نهایت دموکراسی در این کشور می شود.

 

در گزارش منتشر شده از سوی این گروه آمده است که 12 حزب کوچک با سیاست های تبعیض آمیز علیه مسلمانان در انتخابات فدرال گذشته شرکت کردند و این بیشترین تعداد این گروه هاست که تا کنون ثبت شده اند.

 

این گروه می افزاید: ما نگرانی بسیار زیادی نسبت به صدور لفاظی های افراط گرایانه از انگلیس ، اروپا و ایالات متحده به استرالیا از طریق رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک و تأثیرات مخرب آن بر روی دموکراسی ، انسجام اجتماعی و امنیت ملی استرالیا داریم.

 

در اوایل سال جاری میلادی این شبکه حامی مسلمانان که پس از حملات تروریستی علیه مسلمانان نیوزیلند در سال 2019 میلادی تشکیل شد از فیس بوک خواست تا از سیاست های خود دست برداشته و دیگر محتواهای افراط گرایانه را منتشر نکند.

کد خبر 951727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha