۶ شهرستان خراسان جنوبی در وضعیت قرمز کرونا هستند

مهدی زاده با بیان اینکه افزایش فوتی‌های ناشی از کرونا به ۸۸ نفر در خراسان جنوبی رسیده است، گفت: در حال حاضر ۶ شهرستان در وضعیت خیلی پرخطر (قرمز) شیوع کرونا هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «کامبیز مهدی زاده» ظهر امروز (۳۱ تیر) در گفتگو با رسانه های گروهی درباره آخرین وضعیت بیماری کووید ۱۹ در خراسان جنوبی، اظهار کرد: در حال حاضر ۲۱۷ بیمار حاد تنفسی در بیمارستان های استان بستری هستند که ۶۹ نفر آزمایش کرونای آن‌ها مثبت است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه از این تعداد ۱۸ بیمار با بستری در بخش‌های مراقبت‌های ویژه این استان از شدت این بیماری نفس گیر رنج می‌برند، افزود: حال چهار نفر از این بیماران کرونایی وخیم گزارش شده است.

 

وی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته یک مورد فوت جدید در استان داشتیم که تعداد فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا به ۸۸ نفر رسید.

 

مهدی‌زاده با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶ شهرستان بیرجند، سربیشه، نهبندان، قاین، فردوس و طبس در وضعیت قرمز یا بسیار پرخطر قرار دارند، گفت: همچنین براساس آخرین ارزیابی وزارت بهداشت شهرستان‌های بشرویه، درمیان و سرایان در وضعیت پرخطر (نارنجی) و شهرستان‌های زیرکوه و خوسف هم در وضعیت خطر متوسط (زرد) هستند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با تاکید بر اینکه استفاده از ماسک در همه تجمعات الزامی است، ادامه داد: با توجه به قرار گرفتن خراسان جنوبی در وضعیت هشدار، رعایت دستورالعمل های بهداشتی و استفاده از ماسک بویژه در مکان‌های عمومی و شلوغ اقدامی موثر برای کنترل این همه گیری خواهد بود.

 


 

 

کد خبر 951736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha