تدبیر حاج قاسم برای حفظ خرمشهر به روایت سردار معروفی/ ۳۱ تیر؛ از روزهای مهم لشکر ۴۱ ثارالله است

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: حضور فیزیکی و شهامت گونه حاج قاسم سلیمانی به همراه ۳ گردان از لشکر ۴۱ ثارالله باعث شد خرمشهر حفظ شود و پای نحس دشمن به این منطقه نرسد حافظ خرمشهر را حاج قاسم سلیمانی می دانیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان سردار حسین معروفی سه شنبه(۳۱ تیر) ضمن تسلیت سالروز شهادت امام جواد (ع) گفت: امروز مصادف با 31 تیر سال 67 است و برای لشکر همیشه پیروز ثارالله یکی از روزهای مهم است.

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: 4 روز بعد از پذیرش قطعنامه 598 توسط امام، دشمن از منطقه شلمچه و طلائیه به سمت سرای حسینیه و با یک پرش سنگین به سمت خرمشهر حرکت کرد و هدف او تسخیر خرمشهر بود.

 

 

وی افزود: 3 گردان از لشکر 41 ثارالله شامل گردان 415 کهنوج، گردان 409 زابل و سیستان و گردان 405 مالک اشتر شهربابک در منطقه شلمچه بود، ما در منطقه بودیم وقتی که این اتفاق افتاد سردار سلیمانی تماس گرفت و به من گفت وضعیت جلو را بررسی کنید که با بررسی آن منطقه دیدیم تحرکات دشمن زیاد است.

 

 

سردار معروفی ادامه داد: سردار سلیمانی تماس گرفت که همه بچه های رزمنده را به سمت سرای حسینیه حرکت دهید که دشمن به سرای حسینیه رسیده و به سمت خرمشهر در حرکت است؛ قبل از ما دو گردان 409 و 415 درگیر دشمن شده بودند ما که حرکت کردیم 5 کیلومتر که از جاده فاطمه الزهرا حرکت کردیم و به 4 کیلومتری سرای حسینیه رسیدیم.

 

 

وی توضیح داد: ستونی از تانک ها را دیدیم و فکر کردیم که بچه های ارتش هستند به 100 متری که رسیدیم عراقی ها را مشاهده کردیم، آن ها ایستادند ما هم ایستادیم تا اینکه 400 مترعقب نشینی کردیم و در یک جاده به سمت پل مارد و آبادان بچه ها را مستقر و به آن ها اعلام کردیم که آتشی انجام نشود تا دشمن به ما نزدیک شود.

 

 

معروفی گفت: اما دشمن هدایت این عملیات را به مانند سقوط فاو با هلیکوپتر انجام می داد؛ روبروی ما تانک های عراقی ایستادند و ما که با عراقی ها درگیر شدیم عراقی ها pmp های خود را به سمت راست فرستادند و  ما را دور زدند چون قدرت مانور pmp زیاد است؛ همچنین از سمت چپ هم تانکرهای عراقی وارد شدند و بچه های ما را در محاصره قرار دادند در همین زمان ما نیز بچه ها را به سمت پل مارد حرکت دادیم.

 

 

وی تصریح کرد: با این نیت که برویم به سمت  پایین تا دشمن را سرگرم کنیم و دنبال این بودیم که پلی که بین جاده اهواز و خرمشهر و سرای حسینیه است تصور کردیم که بچه های ما آن پل را خراب کنند و زره دشمن به سمت خرمشهر نرود.

 

 

معروفی بیان کرد: تقریباً روز جمعه و ساعت 11 و 30 دقیقه بود که محاصره تنگ شد آخرین پیامی که با حاج قاسم سلیمانی داشتم گفتم محاصره شدیم و اسارت ما قطعی است یک جمله ای گفت که مواظب خودت و بچه ها باش که دشمن بیسیم چی من را زد و برادر ( حسین عسکری ) شهید شد و نیم ساعت بعد از این جریان اسیر شدیم.

 

 

وی خاطرنشان کرد: لشکر 41 ثارالله در این جریان مجاهدت و حاج قاسم 3 گردان را وارد میدان کرد تا دشمن سرگرم شود و توانست پل پشت سر را تخریب کند و دشمن نتواند وارد منطقه شود؛ درست است چند نفر شهید شدند اما با تدبیر بزرگ حاج قاسم سلیمانی خرمشهر سقوط نکرد، اگر دشمن 4 روز بعد از پذیرش قطعنامه به خرمشهر می رسید و خرمشهر سقوط می کرد برگ برنده سنگینی دست دشمن می افتاد اما با تدبیر بلند حاج قاسم سلیمانی و حماسه آفرینی های این سه گردان پل منفجر و راه آب باز شد و دشمن نتوانست به خرمشهر بیاید.

 

 

معروفی تأکید کرد:  ما در این صحنه حافظ خرمشهر را حاج قاسم سلیمانی می دانیم یعنی حضور فیزیکی و شهامت گونه وی باعث شد خرمشهر حفظ شود و پای نحس دشمن به این منطقه نرسد.

 

سردار معروفی راوی کتاب "بچه های حاج قاسم" است.

کد خبر 951802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha