ظرفیت ایجاد حداقل سه بخش جدید در بخش مرکزی شیراز وجود دارد

امیری گفت: بخش مرکزی شیراز، از بسیاری از شهرستان های کشور بزرگتر است و ظرفیت ایجاد حداقل سه بخش جدید در این بخش وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمدرضا امیری»، امروز (سه شنبه 31 تیر) در حاشیه جلسه کمیته توسعه روستایی گفت: برخی از روستاهای شهرستان شیراز و به ویژه بخش مرکزی، حتی از برخی روستاهای دور افتاده استان نیز، کمتر توسعه یافته اند که این به دلیل افزایش بی رویه جمعیت ناشی از مهاجران از نقاط مختلف استان و حتی خارج از فارس است.

فرماندار شیراز افزود: امکانات این روستاها متناسب با این جمعیت توسعه پیدا نکرده است و موجب عقب ماندگی آنها شده و شاخص های آماری نیز این وضعیت را تایید می‌کند.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر وسعت، جمعیت و مسائل پیچیده بخش مرکزی شیراز باعث تشدید این وضعیت شده است.

امیری تاکید کرد: اگرچه با دیدگاه مدیریت نوین مبنی بر کوچک سازی دولت و برنامه های توسعه پنج ساله کشور، ایجاد ساختارهای اداری جدید به صلاح نیست ولی با این نگاه که بخش مرکزی شیراز با ۷۷ دهیاری و شورا در گستره ای به وسعت تقریبی چهار هزار کیلومتر مربع، جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر را در خود جای داده است.

وی ادامه داد: بخش مرکزی شیراز، از بسیاری از شهرستان های کشور بزرگتر است و ظرفیت ایجاد حداقل سه بخش جدید در این بخش وجود دارد.

فرماندار شیراز عنوان کرد: دهستان های سیاخ دارنگون، داریون و صدرا، پتانسیل ارتقا به بخش را دارند که پیشنهاد آن به استانداری فارس داده شده و پیگیری خواهد شد.

کد خبر 951819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha