تکریم خانواده های شهدا تاثیر ویژه ای در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد

قزوهی گفت: طرح سه شنبه های تکریم با محوریت خانواده شهدا تاثیر ویژه ای در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دارد.

«یاسر قزوهی» در حاشیه طرح ملی «سه شنبه های تکریم» که با محوریت تجلیل از خانواده شهید علی اکبر نصیری برگزار شد، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: هر كشوری به مدافعین و حافظین خود احترام می گذارد و برای آنها ارزش قائل می شود.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گلستان افزود: فرق كشور ما در این است که شهدا بجز دفاع از میهن و ناموس از دین و ارزش ها نیز دفاع كردند پس جا دارد ما هم به طور ویژه از بازماندگان این شهدا یاد كنیم.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری ولایت گرگان اظهارداشت: طرح سه شنبه های تکریم یكی از طرح های خوبی است كه به طور هفتگی ما را در این راه قرار می دهد که امیدوارم از این گونه كارها بیشتر انجام شود.

 

قزوهی با اشاره به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، گفت: ضرورت این تكریم ها اثر ویژه ای برای ترویج این فرهنگ دارد و باید اقدامات متعددی در این راستا انجام شود.

 

وی ادامه داد: از مهمترین این كارها بیان خاطرات، رشادت ها و جانفشانی های شهدای عزیز است كه می تواند به صورت كتاب، فیلم و غیره ارائه شود.

 

قزوهی افزود: همچنین می توان الگوهای زیبایی همچون؛ حسین فهمیده را برای نوجوانان، شهید بابایی و صیاد را برای نظامی ها و شهید باكری را برای مدیران و مهندسین و غیره به طور ویژه معرفی كرد.

 

وی تاکید کرد: زبان هنر برای معرفی شهدا بسیار اثرگذار است و تاثیر زیادی در جامعه خواهد داشت.

 

 

کد خبر 951823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha