۴۲ درصد مدارس روستایی ایلام به اینترنت متصل هستند

بیرامی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۲ درصد مدارس روستایی ایلام به اینترنت متصل هستند، گفت: تا پایان مرداد ماه سال جاری روند اتصال تمام مدارس شهری به اینترنت تکمیل می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام در گروه کارگروه رسانه ای مبارزه با کرونا اظهار کرد: تاکنون ۴۲ درصد مدارس روستایی و۸۳ درصد مدارس شهری به اینترنت adsl وصل شده اند و تا پایان مرداد ماه سال جاری روند اتصال تمام مدارس شهری به اینترنت تکمیل می شود.


 

«عباس  بیرامی» افزود: مابقی مدارس روستایی نیزازطریق اپراتورها شروع به نصب اینترنت همراه گردیده است که بعنوان نمونه مدارس موشکان(چرداول)وحاضرمیل(دهلران) می باشند.

 

وی گفت: باتوجه به اینکه احتمال ادامه شیوع ویروس کرونا تا پایان سال وجود دارد، به منظور جلوگیری از توقف قطار آموزش کشور، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن رایگان کردن ترافیک دانشگاه ها و شبکه دانش آموزی شاد در فصل آموزشی گذشته در راستای توسعه دولت الکترونیک اقدام به هوشمندسازی کلیه مدارس شهری و روستایی کشور به صورت رایگان با کمک وزارت آموزش و پرورش تا قبل از ۱۵شهریور کرده است.

 


وی تصریح کرد: در همین راستا اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات از ۳ ماه پیش با واگذاری پروژه در فازهای مختلف به شرکت مخابرات، اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و های وب  به اتصال مدارس به اینترنت ثابت با حداقل سرعت  2Mb و حجم ماهیانه  30G برای مدارس تک شیفته کرده است.

 

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام با تشکر از همکاران، آموزش و پرورش و مدیران محترم مدارس، خاطرنشان کرد:  ان شاء الله با همدلی و کمک همدیگر کرونا را شکست می دهیم.

کد خبر 951828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha