لزوم ورود وزارت امور خارجه به فعال شدن بازارچه های خراسان جنوبی

خسروی با اشاره به تعطیلی سه بازارچه « یزدان، دوکوهانه و گلورده» در خراسان جنوبی گفت: وزارت خارجه باید به موضوع فعال شدن بازارچه ها و مرزهای خراسان جنوبی ورود کند و با طرف مقابل رایزنی داشته باشد تا طرف مقابل نیز مرزها را آماده فعالیت کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، نمایندگان استان های خراسان جنوبی، رضوی و شمالی و سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی به منظور توسعه مسائل اقتصادی و حل مشکلات تجاری مرزی با کشورهای همسایه با وزير امور خارجه و معاونین وزارتخانه دیدار و گفتگو کردند.

 

نماینده مردم شهرستان های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در این دیدار با بیان اینکه اهمیت روابط با کشورهای همسایه در شرایط کنونی بسیار مهم است، گفت: هنوز از ظرفیت های کشورهای همسایه نتوانسته ایم در حوزه اقتصادی و تجاری بهره برداری لازم را داشته باشیم.

 

«حسین خسروی» با تاکید بر اینکه لازم است به کشورهای همسایه در مبادلات اقتصادی و دیپلماسی اقتصادی توجه داشته باشیم، افزود: ارتباطات اقتصادی و سیاسی سبب تامین امنیت منطقه می شود.

 

وی در خصوص اهمیت توجه به مرزها و بازارچه‌های مرزی استان خراسان جنوبی در شرایط تحریم، اظهار داشت: خراسان جنوبی دارای چهار بازارچه مرزی با کشور افغانستان می باشد که متاسفانه فعلا فقط بازارچه مرزی ماهیرود فعال است.

 

وی عنوان کرد: سه بازارچه یزدان، دوکوهانه و گلورده تعطیل می باشد و نیاز است که وزارت امور خارجه ورود پیدا کند تا این بازارچه ها مرزی نیز فعال شوند.

 

خسروی با در خواست جدی از وزارت امور خارجه نسبت به همکاری و همراهی در جهت بازگشایی سه بازارچه مرزی استان گفت: وزارت خارجه باید به موضوع فعال شدن مرزهای استان خراسان جنوبی ورود کند و با طرف مقابل رایزنی داشته باشد تا طرف مقابل نیز مرزها را آماده فعالیت کند.

 

نماینده مردم شهرستان های بیرجند درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع و مشکلات کارخانه چدن خوسف که توسط یک سرمایه گذار چینی سرمایه گذاری شده اشاره کرد و گفت:این کارخانه دچار مشکلاتی است که می بایست هرچه سریعتر با رایزنی وزارت امورخارجه در سفارت چین  پیگیری و در جهت راه اندازی آن اقدام شود.

 

وی با اشاره به دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه در استان نیز گفت: این دفتر مشکلاتی دارد که توسط همکاران استانداری خراسان جنوبی مشکلات و راهکاری آن نیز ارائه شده و باید اقداماتی در راستای حل مشکلات و استفاده از این ظرفیت صورت گیرد.

 

گفتنی است در این جلسه «دکتر ظریف» وزیر امورخارجه و معاونین وی در خصوص موضوعات و مشکلات مطرح شده قول پیگیری و رفع مشکلات را دادند.

کد خبر 951848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha