اتخاذ تدابیرلازم برای حجاج در مسجدالحرام

ریاست کل امور اداری و مالی مسجدالحرام از نصب دوربین های حرارتی برای گرفتن تب حجاج در ورودی مسجدالحرام خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «مکه»، دکتر «سعد المحیمد»، رئیس کل امور اداری و مالی مسجدالحرام گفت: ریاست کل امور مسجدالحرام و مسجدالنبی(ص) تمام تلاش خود را برای سلامت زائران در حج تمتع 2020 به کار بسته است و برخود واجب می داند تا وسایل راحتی زائران را فراهم کند.

 

 

وی افزود: ضد عفونی روزانه مسجدالحرام، فاصله گذاری اجتماعی امن در طواف و سعی صفا و مروه، گروه بندی زائران در ورود محدود به مسجدالحرام و نصب دوربین های حرارتی در ورودی مسجدالحرام و گرفتن تب زائران هنگام ورود به مسجد از اقداماتی است که ریاست کل امور این مسجد در زمان حج انجام می دهد.

 

دکتر «عبدالرحمن السدیس»، رئیس کل امور مسجدالحرام و مسجدالنبی(ص) گفت: حج و حجاج در اولویت عربستان قرار دارد و تمامی مسئولان تلاش خود را برای حفظ امنیت حجاج به کار می برند.

 

وی افزود: به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، 10 بار در روز مسجدالحرام ضدعفونی می شود و سه هزار و 500 خادم در قالب سه گروه مشغول خدمت رسانی به حجاج خواهند بود.

 

السدیس افزود: بر اساس تعداد حجاج، حجاج تقسیم بندی می شوند و برای حفظ سلامت حجاج از تمام ظرفیت مسجدالحرام استفاده نخواهد شد.

 

وی تاکید کرد: هیج جایی بر روی زمین تمیزتر از مسجدالحرام نیست و ضدعفونی و تمیزی مسجدالحرام و تمامی کارهاب مربوط به حجاج با برنامه ریزی و مشورت وزیر کشور، وزیر حج و عمره، مقامات بهداشتی و امنیتی صورت می گیرد.

کد خبر 951881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha