تبیین سبک زندگی علوی و فاطمی زمینه احیاء نظام خانواده اسلامی است

حجت الاسلام شکری با تبریک فرارسیدن سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) گفت: تبیین سبک زندگی علوی و فاطمی زمینه احیاء نظام خانواده اسلامی است.

« حجت الاسلام کاظم شکری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز در خصوص اهمیت گرامیداشت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) گفت:  نظام خانواده حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) تبیین سبک زندگی علوی و فاطمی است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز افزود: الگوی نظام خانواده که به واسطه بنیان نهاد همسری میان حضرت علی(ع) و حضرت زهرا سلام الله علیها مقرر شد برای تمامی افراد بشر الگوی ساده زیستی، سخت نگرفتن ازدواج و راهبرد رشد و تداوم زندگی معنوی است.

 

وی با اشاره به ضرورت های آشنایی و ترویج سبک زندگی علوی و فاطمی که در نظام خانواده حضرت زهرا (س) و حضرت علی(ع) جاری بود توضیح داد: تبیین ابعاد مختلف زندگی امیرالمومنین(ع) با عنوان زندگی علوی و سبک زندگی حضرت زهرا(س) با عنوان سبک زندگی فاطمی می تواند پاسخگوی بسیاری از دغدغه های جامعه شناسان و روانشناسان خانواده تلقی شود.

 

حجت الاسلام شکری تصریح کرد: پیاده سازی احکام الهی در بستر نظام خانواده یکی از مهم ترین مسائلی است که باید در جامعه با اهتمام کارشناسان انجام شود.

 

سادگی شاخصه زندگی زناشویی حضرت علی(ع) و حضرت زهرا (س)

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز افزود: یکی از مهم ترین امتیازها و شاخص هایی که در زندگی حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) شاهد آن هستیم، « سادگی» است.

 

این استاد دانشگاه عنوان کرد: بسترسازی ازدواج آسان بر مبنای شاخصه زندگی و نظام خانوادگی امیرالمومنین(ع) یکی از نیازهای اصلی جامعه امروز است.

 

حجت الاسلام شکری مطرح کرد: می توان با الگوسازی و تبیین ویژگی های عالی نظام خانواده علوی و فاطمی، شاهد تحولات جدی در ساختار خانواده ها و به دنبال آن در جامعه باشیم.

 

 

کد خبر 951907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha