مسجد پایگاه تقویت پایه های دینی در جامعه است

حجت الاسلام رمضانی گفت: مسجد پایگاهی است که پایه های دینی افراد را تقویت می کند و در مساجد می توان افرادی را تربیت کرد که موجب سربلندی این مرزو بوم شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام «علی رمضانی» در دیدار جلسه هماهنگی طرح ملی سه شنبه های تکریم که امروز (چهارشنبه اول مرداد) در بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین برگزار شد، بیان کرد: طرح ملی سه شنبه های تکریم به منظور زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا و با هدف تکریم خانواده های شهدا توسط ستاد هماهنگی کانون های مساجد اجرا می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین ادامه داد: رویکرد اصلی در این برنامه دیدار با خانواده شهدا است چراکه در کنار ضرورت تکریم و تجلیل از این خانواده ها، ما نیازمند معنویت و دعای خیر خانواده شهدا در زندگی مان هستیم.

 

وی عنوان کرد: این طرح همزمان در سراسر کشور به صورت منسجم و با حضور مسئولان استانی و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد در حال انجام است و هدف ما از برگزاری این جلسه با بنیاد شهید و امور ایثارگران این است که در این مسیر همکاری و هم افزایی بیشتری در خصوص سرکشی از خانواده شهدا داشته باشیم .

 

حجت الاسلام رمضانی اعلام کرد: دیدار با خانواده شهدا وظیفه ای است که بر عهده ما قرار دارد و در اکنون که در شرایط حساسی قرار داریم بیش از پیش به دعای مادران شهدا نیاز داریم.

 

وی تأکید کرد: امنیت و آرامش امروز جامعه، مرهون خون شهدا و ایثارگری های آنها است و ما مدیون شهدا هستیم و استمرار راه آنها وظیفه ای است که در قبال این از خودگذشتگی باید انجام دهیم.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین در ادامه اظهار کرد: رویکرد اصلی ما در فعالیت های مختلف، مسجد محوری است و مسجد پایگاهی است که پایه های دینی افراد را تقویت می کند و در مساجد می توان افرادی را تربیت کرد که موجب سربلندی این مرزو بوم شوند.

 

وی یادآور شد: در مساجد می توان روحیه ایثار و شهادت را تقویت کرد و در دوران دفاع مقدس هم این روحیه و رویکرد در مساجد ما حاکم بود و امروز هم می توان این روحیه را در مساجد بیش از پیش احیا کرد.

 

کد خبر 951965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha