گلایه استاندار از عدم حضور روسای سه دانشگاه در شورای مهارت گلستان

حق شناس از عدم حضور روسای سه دانشگاه در شورای مهارت گلستان گلایه کرد و گفت: عدم حضور این مسئولان در حالی است که باید دانشگاه ها دغدغه مهارت داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «هادی حق شناس» ظهر امروز (چهارشنبه یکم مرداد) در جلسه شورای مهارت استان گلستان اظهار کرد: مهارت منجر به افزایش بهره وری می شود و وظیفه داریم مهارت را گسترش دهیم و به نهضت مهارت آموزی بپردازیم.

 

استاندار گلستان از عدم حضور روسای سه دانشگاه در شورای مهارت استان گلستان گلایه کرد و ادامه داد: عدم حضور این مسئولان در حالی است که باید دانشگاه ها دغدغه مهارت داشته باشند.

 

حق شناس به فارغ التحصیلات دانشگاهی بدون مهارت اشاره کرد و افزود: مدرک گرایی باعث شده است که کارایی اقتصادی ما کاهش پیدا کند چرا که نتوانستیم از منابع و نیروی انسانی استفاده بهینه داشته باشیم.

 

وی افزود: برای راه اندازی یک واحد تولیدی و کارگاه نیاز به مهارت است و در استان گلستان تقریبا 64 هزار بیکار وجود دارد که فاقد هر گونه مهارت هستند وجود دارد.

 

استاندار گلستان بیان کرد: بسیاری از بنگاه های اقتصادی در استان به دنبال حسابدار حرفه ای یا کارگر ماهر هستند اما ده ها هزار نفر انسان بیکار در استان فاقد هر گونه مهارت هستند و باید بتوانیم با افزایش مهارت کارجویان شرایط اشتغال استان را بهبود ببخشیم.

 

 

کد خبر 951989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha