ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) سرمشقی گران بها برای مسلمانان است

یکی از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ازدواج آسمانی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) سرمشقی گران‌بها برای مسلمانان است.

«مجتبی حق پناه» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارداشت: تمام ابعاد و زوایا و سیره حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) برای مسلمانان سرمشقی گران‌بها و مایه عاقبت به خیری است.

 


استاد دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) بهترین الگو برای تشکیل و اداره زندگی جوانان است، زیرا تمام ابعاد زندگی آنها خدامحور بود.

 

حق پناه خاطرنشان کرد: ازدواج این دو شخصیت آسمانی که هر دو دارای شخصیت‌های بزرگی بودند الگوی بارزی برای جامعه بشری است، آنها زندگی مشترک خود را با توکل بر خداوند و با نگاهی به شخصیت الهی همدیگر آغاز کردند و آنچه که برای این دو معصوم بزرگوار حائز اهمیت بود زندگی بر اساس رضایت پروردگار بود.

 


وی گفت: این دو شخصیت بزرگ با توکل بر خداوند با هم زندگی کردند و اساس و بنیان خانواده خود را بر پایه خدامحوری قرار دادند و این نکته رمز موفقیت آنان بود و زندگی این دو شخصیت الهی می‌تواند برای جوانان به ویژه نسل امروز الگوی موفقی باشد که به دور از مادیات، زندگی خود را برای خدا آغاز کنند و وقتی کاری برای رضای خدا انجام شود همه گره‌ها حل خواهد شد.

 


وی تصریح کرد: جوانان باید آغاز زندگی خود را با درس گرفتن از این زوج الهی فراگیرند تا زندگی پر رونق و با برکتی داشته باشند بسیاری از جوانان به دلیل برخی تشریفات زائد، ازدواج نمی‌کنند و چه بسا آینده آنها دچار لغزش‌هایی شود.

 


حق پناه افزود: والدین و بزرگان باید همواره این سیره و روش را که همانا ترویج فرهنگ ازدواج آسان است، در جامعه گسترش دهند و در این رابطه افرادی که تمکن مالی دارند و بتوانند دست افراد نیازمند را بگیرند و به امر ازدواج جوانان کمک کنند، ذخیره ارزشمندی برای آخرت خود فراهم می‌کنند.

 


استاد دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: متأسفانه شاهد آن هستیم که هر روز سطح توقعات خانواده‌ها به موازات افزایش تورم و قیمت دلار بالا می‌رود، تأمین شغل و مسکن که اساس و جزو مهمترین دغدغه‌های جوانان در مقوله ازدواج آسان است به سختی تحقق می‌یابد و چه بسا تحقق نمی‌یابد و دغدغه‌های مورد اشاره نیز همچنان بلا حل باقی می‌ماند.

 


حق پناه اظهار داشت: واقعیت این است هر چه قدر مقوله ازدواج در خانواده‌ها از پیچیدگی بالایی برخوردار باشد و بر شروط و گره‌های قبل از ازدواج بیشتر تأکید و پافشاری شود به طوری که تأمین آن از عهده داماد آینده برنیاید و دولت نیز در سیاست گذاری در ارتباط با رفع چالش‌هایی که به نوعی در حوزه مسئولیت حاکمیت می‌باشد «از جمله تهیه مسکن ارزان قیمت، تأمین شغل و وام‌های ازدواج بلند مدت،» کوتاهی کند و آن طور که باید و شاید در این گونه موارد با کیاست، کارشناسی شده و با جدیت عمل نکند، ناخواسته شاهد گسترش ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی از جمله ازدواج سفید و بدون ثبت قانونی و شرعی، افسردگی، خودکشی، اعتیاد و.‌.... خواهیم بود.

کد خبر 951991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha