استفاده از ماسک در خراسان جنوبی به ۸۰ درصد رسیده است

مهدی زاده گفت: هم اکنون ۷۵ تا ۸۰ درصد مردم استان خراسان جنوبی به منظور رعایت دستورالعمل های بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به ویروس همه‌گیر کرونا از ماسک بهداشتی استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «کامبیز مهدی‌زاده» پیش ازظهر امروز (۱ مرداد) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر ۶ شهرستان بیرجند، سربیشه، نهبندان، قاین، فردوس و طبس در وضعیت قرمز یا بسیار پرخطر قرار دارند، اظهار کرد: شهرستان‌های بشرویه، درمیان و سرایان در وضعیت پرخطر (نارنجی) و شهرستان‌های زیرکوه و خوسف هم در وضعیت خطر متوسط (زرد) هستند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با ابراز نگرانی از وضعیت شیوع کرونا در سطح استان، گفت: هم اکنون روزانه حدود ۲۰۰ بیمار حاد تنفسی در بیمارستان های خراسان جنوبی در حال بستری هستند که حدود ۳۰ درصد آنان تست مثبت کرونا دارند.

 

وی ادامه داد: حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد بیماران کرونا در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند که حال برخی از این بیماران وخیم گزارش شده است.

 

مهدی‌زاده با تاکید بر ضروزت رعایت دستورالعمل های بهداشتی برای پیشگیری از ابتلای به بیماری کرونا، افزود: با سه اصل استفاده از ماسک، شستن مکرر دست‌ها و حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی هنگام خروج از منزل می توانیم موارد ابتلا به بیماری را به حداقل برسانیم.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به نقش مهم مردم در مقابله با کرونا، عنوان کرد: ظرفیت کادر درمانی و بیمارستان ها برای ارائه خدمت به بیماران کرونایی محدود است و اگر مسائل بهداشتی رعایت نشود در آینده نخواهیم توانست به همه مردم خدمات درمانی مناسب ارائه دهیم.

 

مهدی زاده با اشاره به اینکه استفاده از ماسک بهداشتی به عنوان یک راهکار اساسی نقشی مهمی در کاهش موارد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ دارد، تاکید کرد: بررسی‌های کلی نشان می‌دهد در حال حاضر استفاده از ماسک در صنوف، ادارت و در بین مردم استان خراسان جنوبی به ۷۵ تا ۸۰ درصد رسیده است.

 

به گفته وی استفاده از ماسک بهداشتی در مکانهای پرتجمع  و عمومی همواره باید مدنظر شهروندان باشد زیرا امکان انتقال ویروس در این موارد بسیار بالا است. 

کد خبر 952052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha