توانمندسازی آموزش و پرورش گیلان در اولویت است

رحمتی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش گیلان، آماده پذیرش هرگونه انتقاد، پیشنهاد و ایده‌های خلاق در راستای توانمندسازی بخش آموزش و پرورش است، گفت: اجرای اسناد بالادستی مانند سند تحول بنیادین سبب تحول و احیای آموزش و پرورش می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «محمد رحمتی» عصر امروز (چهارشنبه، ۱مرداد) در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که در سالن غدیر استانداری گیلان برگزار شد، اظهار کرد: آموزش و پرورش گیلان، آماده پذیرش هرگونه انتقاد، پیشنهاد و ایده‌های خلاق در راستای توانمندسازی بخش آموزش و پرورش است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه آموزش و پرورش دستگاه بزرگی است که تعالی و موفقیت آن در گرو همکاری همه دستگاه‌ها است، افزود: استان گیلان در حوزه آموزش و پرورش دارای ظرفیت‌های گسترده‌ای است.

 

وی با بیان اینکه اگر ظرفیت‌های آموزشی استان در مسیر خود قرار گیرد، سبب پیشرفت در حوزه تحصیل فرزندان‌مان می‌شود، خاطرنشان کرد:‌ اجرای اسناد بالادستی مانند سند تحول بنیادین سبب تحول و احیای آموزش و پرورش می‌شود.

 

رحمتی با ضروری خواندن بهره‌گیری نیروی انسانی متخصص در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش، تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌های مدیران، معلمان و کارشناسان از راهبردهای آموزش و پرورش استان گیلان در دوره جدید است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به شرایط کرونایی جامعه و تقویت آموزش‌های مجازی، اظهار کرد: ارتقای شبکه آموزشی شاد و اطمینان بخشی به والدین در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس طی سال تحصیلی پیش رو از برنامه‌های مهم آموزش و پرورش است.

 

وی به تغییر مدیرکل آموزش و پرورش در گیلان اشاره و اذعان کرد: ضمن تقدیر از تلاش‌های آقای جهان‌آرای مدیر کل سابق آموزش و پرورش گیلان باید اعلام کنم که رویه جابجایی مدیران در آموزش و پرورش بر پایه همدلی و حفظ احترام و در مسیر ادامه راه خدمت‌رسانی به دانش آموزان است.

 

در ادامه جلسه، «سیروس محمدی»، با اشاره به اینکه بی‌سوادی یک نقص اجتماعی و فردی است و محرومیت از توانایی خواندن و نوشتن سبب ناآگاهی و آسیب می‌شود، گفت: سوادآموزی در گام نخست توانایی خواندن و نوشتن است و در گام بعدی، جهشی عظیم برای فعالیت گسترده‌تر افراد در اجتماع به شمار می‌رود.

 

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش گیلان با اشاره به اقدامات آموزش و پرورش گیلان در حوزه سواد آموزی خاطرنشان کرد: از مجموع روستاهای گیلان، ۱۷۴ روستا به عنوان «روستای سبز» فاقد بی‌سواد است.

کد خبر 952232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha