خالص سازی نخستین واکسن کرونا در ۲ هفته آینده

نادگران گفت: علیرغم مشکلات موجود تامین مواد اولیه، واکسن بیماری کرونا توسط کشور آلمان انجام شده است و طی ۲ هفته آینده اولین واکسن های خام تولید و خالص سازی می شوند.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حمید نادگران»، امروز (چهارشنبه 1 مرداد) در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: علیرغم مشکلات موجود تامین مواد اولیه، واکسن بیماری کرونا توسط کشور آلمان انجام شده است و طی 2 هفته آینده اولین واکسن های خام تولید و خالص سازی می شوند.

رئیس دانشگاه شیراز افزود: از یک ماه آینده آزمایش این واکسن خام و کارآزمایی حیوانی بر روی موش انجام خواهد شد و همچنین پروتئین های لازم برای کیت های تشخیصی لازم طی این بازه زمانی تامین می شود.   

وی اضافه کرد: دانشگاه دامپزشکی با همکاری و عقد قرارداد با وزارت دفاع درصدد است تا به ایجاد یک مرکز شناسایی سطح سه ویروس در شهر شیراز اقدام کند.    

نادگران با اشاره به تصمیم گیری ها در مورد سال تحصیلی جدید دانشجویان گفت: سه دستورالعمل در این خصوص پیش بینی شده است که شامل کلاس حضوری، مجازی و توامان است و بسته به اعلام ستاد استانی در این زمینه تصمیم گیری لازم انجام می شود.

وی اعلام کرد: به احتمال زیاد کلاس های کارشناسی به صورت مجازی و برای قطع نشدن ارتباط دانشجو با مراکز دانشگاهی پیش بینی شده است تا دانشجویان دکترا هر کدام در یک اتاق جداگانه حضور یابند و کلاس های حضوری آنها برگزار شود.   

کد خبر 952235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha