گران شدن مواد اولیه مانعی برای تولید ماسک در فارس

ایزدی گفت: ۱۷ کارخانه تولید ماسک در استان مشغول به فعالیت هستند اما در تهیه مواد اولیه برای تولید ماسک مشکل داریم زیرا مواد اولیه گران شده است.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حمیدرضا ایزدی»، روز گذشته (چهارشنبه 1 مرداد) در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در استانداری فارس گفت: عدم نظارت بر کارخانه های تولید ماسک منجر به افزایش قیمت ماسک شده است.   

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس افزود: ۱۷ کارخانه تولید ماسک در استان مشغول به فعالیت هستند و در زمینه تهیه مواد ضدعفونی کننده و الکل با مشکلی مواجه نیستیم اما در تهیه مواد اولیه برای تولید ماسک مشکل داریم زیرا مواد اولیه گران شده است.

وی اضافه کرد: این افزایش قیمت باعث شده تا تولیدکنندگان توانایی خرید پارچه های ماسک را نداشته باشند که منجر به عدم وجود سرمایه در گردش شده و قیمت ماسک را افزایش داده است.

ایزدی اعلام کرد: کارخانه های تولید ماسک در فارس، ظرفیت تولید روزانه 2 میلیون عدد ماسک را دارند که شامل ماسک سه لایه و ماسک های N95 است اما عمده ترین مشکل تامین پارچه است.

وی ادامه داد: با ارائه گزارش به سازمان صنعت، معدن و تجارت، مقرر شده است تا در کل کشور سهمیه لازم برای هر تولیدی اعلام و به کارخانه های تولید پارچه معرفی شود تا با مشخص شدن میزان مواد اولیه سهمیه برای هر یک از تولیدی ها تعیین شود.   

ایزدی عنوان کرد: قیمت گذاری ماسک توسط سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده تعیین می شود و با بررسی های انجام شده کارخانه ها نیز در این موضوع دخیل هستند اما در بازار آزاد علیرغم موجود بودن پارچه، نظارت لازم در خصوص کارخانه های تولید پارچه صورت نمی گیرد.

کد خبر 952243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha