پرونده مسکن محرومان خراسان جنوبی شهریور بسته می‌شود

آسمانی مقدم گفت: ساخت پنج هزار مسکن محرومان سهم بنیاد مسکن در خراسان جنوبی در مجموع ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که پیش بینی می‌شود تا اوایل شهریورماه به اتمام برسد.

«علی اصغر آسمانی مقدم» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند با اشاره به ساخت مسکن محرومان در استان گفت: ساخت مسکن روستایی برای اقشار کم درآمد در اسفند ۹۷ در دستور کار قرار گرفت و تفاهم‌نامه‌ای با هدف احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی بین سازمان برنامه و بودجه، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و کمیته امداد امام خمینی (ره) منعقد شد که سهم بنیاد مسکن و کمیته امداد هر کدام ساخت پنج هزار واحد مسکونی است.

 

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی با بیان اینکه تاکنون هفت هزار واحد مسکن محرومان با حضور نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه به خراسان جنوبی در این استان به بهره‌برداری رسیده است، افزود: از سهم بنیاد مسکن تعداد ۲۴۰ واحد مسکونی باقیمانده نیز در مراحل پایانی قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود تا اوایل شهریورماه امسال به اتمام برسد.

 

آسمانی مقدم بیان کرد: برای ساخت هر کدام از این واحدها ۴۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه با بازپرداخت ۱۵ ساله و ۲۵ میلیون تومان کمک بلاعوض از سوی سازمان برنامه و بودجه پرداخت می‌شود.

 

وی  با اشاره به اینکه درحال حاضر مسکن محرومان استان ۹۵درصد پیشرفت دارد، عنوان کرد: برای ساخت این واحدها سه هزار و ۶۰۰ قطعه زمین جدید واگذار شده و مابقی درجاسازی شده است.

 

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی با بیان اینکه در روستاهای کوهستانی که امکان الحاق زمین نیست پیشنهاد شد تا افراد از خانه‌های مخروبه بافت فرسوده زمین تهیه کنند، ادامه داد: در این شرایط نیز کمک بلاعوض چهار و پنج میلیون تومانی به منظور تخریب و آواربرداری از محل حساب ۱۰۰ امام (ره) به متقاضیان پرداخت می‌شود.  

 

آسمانی مقدم بیان کرد: با اجرای این طرح در استان شاخص تعداد واحدهای روستایی مقاوم‌سازی شده به کل واحدهای روستایی ۴۹ درصد افزایش یافته این در حالی است که میانگین کشوری مقاوم‌سازی واحدهای روستایی ۴۳ درصد است.

 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۱ هزار و ۲۰ واحد مسکونی روستایی (معادل ۱۲.۷ درصد نیمه مقاوم) هستند، گفت: همچنین ۳۴ هزار و ۱۹ مسکونی روستایی (معادل ۳۸.۳ درصد) هم به صورت کم دوام یا کاملاً بی دوام و فرسوده بوده و در مقابل حوادث هیچ مقاومتی ندارند.

کد خبر 952277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha