مسجد خاستگاه اصلی تربیت نیروی انقلابی است

حجت الاسلام رمضانی گفت: مسجد خاستگاه اصلی تربیت نیروی تراز انقلابی است، باید در جهت رشد مسائل تربیتی برنامه ریزی دقیق تری داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام «علی رمضانی» در نشست با مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین که امروز (پنجشنبه ۲ مرداد) در سالن جلسات اداره کل کتابخانه های عمومی استان برگزار شد، بیان کرد: برنامه های کتابخوانی یکی از برنامه های فعال در هر 2 مجموعه است چرا که همه اقشار جامعه را می تواند در این حوزه فرهنگی فعال کند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین ادامه داد: برای اینکه جامعه ای با سطح آگاهی و دانش بالا داشته باشیم باید به فرهنگ کتاب و کتابخوانی توجه ویژه ای داشته باشیم و برای این بخش همکاری همه ارگان ها به ویژه اداره کل کتابخانه ها ضروری است.

 

وی عنوان کرد: در حال حاضر 128 کتابخانه مخزن دار و 48 کتابخانه باز در سطح استان داریم که بخش بزرگی از این کتابخانه ها در روستاها است که می توان دراین بخش ها خدماتی ارائه و مسابقات کتابخوانی را برگزار کرد.

 

حجت الاسلام رمضانی عنوان کرد: اداره کل کتابخانه های عمومی می تواند در ارتقا فرهنگ کتاب و کتابخوانی گام های بزرگی بردارد و اثرگذاری این امر را می توانیم در جامعه شاهد باشیم که مردم نسبت به مسائل و موضوعات مختلفت دارای آگاهی و اندیشه برتر باشند .

 

وی تاکید کرد: ما در مسائل آموزشی کارهای بسیاری انجام داده ایم اما در بخش مسائل تربیتی توجه کمتری داشته ایم و با توجه به اینکه مسجد خاستگاه اصلی تربیت نیروی تراز انقلابی است، باید در جهت رشد مسائل تربیتی برنامه ریزی دقیق تری داشته باشیم.

 

در ادامه مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین اظهار کرد: امیدواریم همکاری 2 مجموعه در استان مثمر ثمر بوده و نتایج این همکاری را در مسئله ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی شاهد باشیم.

 

«فاطمه محمد بیگی» یادآور شد:  با توجه به شیوع کرونا برنامه های اداره کل کتابخانه ها از جمله مسابقات کتابخوانی در فضای مجازی برگزار می شود و انشالله برنامه ها و مسابقات کتابخوانی هم با همکاری کانون های فرهنگی هنری برگزار کنیم.

کد خبر 952278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha