نام «جواد» یادآور جود و بخشش خداوند است

حجت الاسلام و المسلمین داداش زاده گفت: نام «جواد» یادآور جود و بخشش خداوند است که در وجود مقدس امام محمدتقى ‏(ع) تجسم یافته است.

«حجت‌الاسلام محمد داداش زاده»،  در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ارومیه، اظهار کرد: پس از شهادت امام رضا (ع)، امام جواد (ع) در کودکی و در سن هفت یا هشت سالگی به امامت رسیدند که این امر مخالفت دشمنان را درپی داشت تا آنجا که موجب تعجب برخی از پیروان شد، اما با روشن شدن کرامات و علم امام نهم، تمامی شک ها به یقین مبدل شد. امام جواد (ع) با همان سن کم و با تکیه بر علم لدنی خودشان جواب بسیاری از مسائل علمی را دادند که بزرگان علوم مختلف در حل آن عاجز بودند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان غربی افزود: معروف‏ترین لقب پیشواى نهم شیعیان «جواد» است. آن امام بزرگوار را به خاطر جود و عطاى فراوانش به این نام خوانده‏ اند که برگرفته از نامهاى زیباى پروردگار متعال است. نام «جواد» یادآور جود و بخشش و احسان پروردگار متعال است که در وجود مقدس حضرت امام محمدتقى ‏(ع) تجسم یافته است و کرامت و احسان پدران بزرگوارش را در اذهان زنده مى‏ کند.

وی اضافه کرد: امام جواد (ع) مانند همه امامان شیعه الگوی کامل تقوا و پارسایی و نمونه بارز عبادت، بندگی و سجده های طولانی در مقابل خداوند سبحان بودند، ایشان با همه با ادب و احترام برخورد می کردند، این امر باعث جذب مخالفان و دشمنان امام به سوی ایشان می شد. سازش و نرم خویی با دوستان و شیعیان نیز از صفات بارز ایشان است.

وی با بیان اینکه امام جواد (ع) نیز مانند اجداد بزرگ خود یک شبکه ارتباطی سراسری را در جهان اسلام به منظور فعالیت های اجتماعی و سیاسی به وجود آوردند، افزود: بعضی از افراد این شبکه عبارت بودند از، علی ابن اسباط در مصر، احمد ابن محمد ابن عیسی و صالح ابن محمد ابن سهل در قم، حسین ابن عبدالله در نیشابور، علی ابن مهزیار در اهواز، ابراهیم ابن محمد در همدان و جمعی دیگر از اصحاب ایشان در عراق و حجاز.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: سیره زندگی امام محمدتقی (ع) به‌عنوان جوان ترین امام شیعیان باید الگوی رفتاری جوانان ما باشد، آنها باید در این برهه حساس که دشمنان جنگ نرم را علیه ملت شریف ایران در دستور کار خود قرار داده اند، رهنمودها و آموزه‌های ایشان را در زندگی به کار گیرند تا به اهداف والای خویش برسند.

کد خبر 952284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha