۵ هزار هکتار از سواحل کشور در تصرف دستگاه های دولتی است

دین پرست با بیان اینکه پنج هزار هکتار از سواحل کشور در تصرف دستگاه های دولتی است گفت: تصرفات غیر قانونی پیگیری شده و بایستی تخریب شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «بابک دین‌پرست» امروز(پنج‌شنبه، ۲مرداد) در شورای اداری گیلان در سالن الغدیر استانداری اظهارکرد: فعالیت های وزارت کشور به دور از نگاه سیاسی اجرایی می شود. 
 
 
معاون اقتصادی وزیر کشور با بیان اینکه احیا تالاب انزلی در دست پیگیری است گفت: ۱۸۰ کیلومتر از بیش از ۸۰۰ کیلومتر سواحل دریای شمال کشور در تصرف دستگاه های دولتی است.
 
 
وی ادامه داد: پنج هزار هکتار از سواحل دریا در اختیار و تصرف دستگاه‌های دولتی در جنوب و شمال کشور است. 
 
 
دین‌پرست با تاکید بر اینکه تصرفات غیرقانونی در دست پیگیری است افزود: این تصرفات شناسایی شده و به دستگاه قضا ارائه می‌شود.
 
 
وی با بیان اینکه سواحل متعلق به همه مردم است و جمله "ساحل اختصاصی، ورود ممنوع" نباید وجود داشته باشد اذعان کرد: دستگاه‌ها حق تصرف سواحل را ندارند و آنهایی که مجوز قانونی ندارند، بایستی تخلیه شوند. 
 
 
معاون اقتصادی وزیر کشور در ادامه اضافه کرد: احیا تالاب انزلی یکی از اولویت های گیلان است که باید مورد توجه قرار گیرد.
 
 
وی اظهارکرد: با احیا تالاب انزلی و توجه اقتصادی این تالاب می توان رونق اقتصادی استان را بیش از پیش فراهم کرد.
 
 
دین‌پرست با تاکید بر اینکه تالاب انزلی مهمترین و بهترین‌ تالاب جهان شمرده می شود افزود: تشکیل تیم مشترک احیا تالاب انزلی و برگزاری جلسات منظم و کارگشا مورد توجه قرار گیرد. 
 
 
 معاون اقتصادی وزیر کشور تصریح کرد: در مجموع ۳۴۰ کیلومتر از سه هزار و ۶۶۸ کیلومتر نوار ساحلی شمال و جنوب کشور معادل ۹.۲ درصد به صورت غیر قانونی در تصرف دستگاه‌ها است.
 
 
*۶۵۴ واحد تملک شده کشور احیا شد

وی با بیان اینکه ۳۵۹ شرکت و واحد تولیدی در سطح کشور و هشت شرکت در گیلان داریم که به دلایل مختلف پرونده قضایی دارند گفت: مشکلات این واحدها شناسایی و برطرف می‌شود.

 

دین‌پرست با اشاره به اینکه احیای تالاب انزلی کار سختی است تصریح کرد: ۱۱۷میلیارد تومان برای ساماندهی پسماند گیلان اختصاص یافته است.

 

وی با بیان اینکه سال گذشته ۶۵۴واحد تملک شده در کشور احیا شد خاطرنشان ساخت: استان گیلان در سال ۹۶،  ۱۱۲ واحد تحت تملک داشت که در سال گذشته ۶۹ واحد یعنی پنج درصد احیا شدند.

 

دین‌پرست اعلام کرد: استان گیلان با احیای ۳۵واحد تولیدی در سال ۹۷ رتبه پنجم کشوری را دارد.

 
کد خبر 952336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha